Ekonom till Strabag projektutveckling

Arbetsbeskrivning

Utifrån våra största marknader, Österrike och Tyskland, har STRABAG kontinuerligt växt för att nu vara en av de största koncernerna inom bygg- och anläggningssektorn i Europa. STRABAG finns representerat i alla länder i östra och sydöstra Europa, men även på utvalda segment i västra Europa. Nyckelfaktorer för koncernens framgång är den geografiska spridningen tillsammans med en bred produktportfölj. I dagsläget arbetar ungefär 800 personer för att förvekliga verksamhetens mål och vision att bli en av huvudaktörerna i Sverige.

STRABAG Projektutveckling investerar i kommersiella- och bostadsprojekt i Sverige och driver storskaliga byggprojekt för våra kunders räkning. Vi är ett kompetensbolag som drivs av att arbeta smartare och mer innovativt för att hitta de bästa och mest resurssparande bygglösningarna. För oss handlar en framgångsrik projektutveckling om att ta ansvar för hela affären; från analys och utveckling till genomförande. STRABAG projektutveckling söker nu en erfaren ekonom.

I arbetet ingår:
- Ekonomisk och finansiell uppföljning av utvecklingsprojekt samt projektföretag (inklusive förberedelse av dokument för externa revisorer, kontroll av balansräkning)
- Intern och extern rapportering
- Stöd till/Förberedelse av budget och prognos
Övervaka hur projektkontrollen och administrationen sköts, inklusive planering, schemaläggning, fakturering och redovisning
- Analyser av utfört arbete och bedömning av konsekvenser där behov finns
- Ansvar för riskhantering
- Stöd till/Förberedelse av analys av kostnadseffektivitet för komplexa utvecklingsprojekt samt affärsplaner för utvecklingsprojekt.
- Förbereda och koordinera kontrakt i samråd med projektutvecklare

Du har Universitetsexamen eller motsvarande, har sammantaget arbetat med både extern och intern redovisning i minst tre och har en total arbetslivserfarenhet på minst fem år. Det är meriterande med tidigare erfarenhet från utvecklingsföretag. Det är viktigt att kunna arbeta med snäva deadlines, att kunna möta kundens förväntningar och att du är resultatorienterad. Det är av vikt att du är väl insatt i kontraktsfrågor, har god erfarenhet av förhandlingar samt goda kunskaper i engelska både muntligt och skriftligt. Du har en god kommunikativ förmåga och ett målinriktat arbetssätt. Du har förmågan att entusiasmera och leda människor till att bidra till ett bra resultat.

Vid intresse, skicka CV till Mimmi Nyman, mimmi@aliado.se. Har du frågor eller funderingar så är du välkommen att höra av dig.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mimmi Nyman

Helena Karlsson
0703-123 144
Mimmi Nyman

Sammanfattning

Besöksadress

Kungsgatan 31-33
Göteborg

Postadress

Kungsgatan 31-33
Göteborg, 41115

Liknande jobb


Ekonomiansvarig med kunskap i K3

8 maj 2024

Investeringsplanerare

Investeringsplanerare

26 april 2024