Ekonomassistent till Avida Finans i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Avida Finans söker nu en ekonomiassistent till leverantörsreskontra i Stockholm med start omgående. Sök tjänsten redan idag!

Vi söker nu en ekonomiassistent som kommer att arbeta med hela processen inom leverantörsreskontra. Då avdelningen står inför utvecklings- och automatiseringsprocesser kommer du att ha en viktig roll i det kommande arbetet.

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

I rollen som ekonomiassistent kommer du arbeta med hela processen inom leverantörsreskontra.Då bolaget befinner sig i en utvecklingsfas kommer du få ta en stor roll i den processen, både genom att bidra med nya idéer och att utveckla befintliga processer.Vi på TNG värnar om våra konsulter och du får ta del av våra förmåner när du blir konsult hos oss.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Som ekonomiassistent inom avdelningen leverantörsreskontra kommer du:

• ansvara för ankomstregistrering
• skicka ut fakturor för attest
• tolka & rimlighetsbedöma attesteringar
• kontera och bokföra
• hantera och betala ut utlägg
• göra avstämningar
• kontoavstämningar vid bokslut

Du behärskar svenska och engelska flytande både muntligt och skriftligt och det är meriterande om du förstår norska.

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

Du kommer att ingå i leverantörsreskontra teamet om 5 personer  med placering på Södermalm i Stockholm. Du kommer främst att ha interna kontakter genom attesteringen och utläggsredovisningen som du ansvara för. Eftersom avdelningen står inför en utveckling av arbetsprocesser och rutiner är det en fördel om du sporras av att få vara med och driva arbetet framåt.

VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har relevant ekonomisk utbildning samt minst 1-2 års arbetslivserfarenhet av att arbeta med reskontra. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba både med manuella rutiner och med ett mer automatiserat arbetssätt med scanning och nedladdning av filer.

Du bör ha generellt goda systemkunskaper och grundläggande kunskaper i MS Excel. Det är meriterande om du har erfarenhet från Navision men inget krav. 

Avdelningen präglas av ett högt tempo och ställer krav på att du trivs med att ta mycket eget ansvar för att nå deadlines. Som person trivs du med att samarbeta med dina kollegor, lösa problem och har förmågan att arbeta strukturerat även i pressade situationer. Du bör också ha ett noggrant arbetssätt, vara ansvarstagande, drivande och kunna både ifrågasätta och göra rimlighetsbedömningar när det behövs.

INTRESSERAD?
Detta är ett bemanningsuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd utav oss på TNG och arbeta ute hos vår kund. Är du intresserad av tjänsten, ansök snarast! Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningar via email, vänligen sök via vårt ansökningsformulär. Du kan endast bifoga ditt CV, så skicka inget personligt brev då vi inte läser dem. Motivera istället kort i ansökningsformuläret varför du söker jobbet. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 8 december 2017

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024