EKONOM/CONTROLLER

Arbetsbeskrivning

Kommunledningskontoret omfattar tre enheter: Personalenheten som arbetar med övergripande personalfrågor Stab- och Kanslienheten som svarar för kommunens övergripande samordning, utredning och planering. Här ingår även information, reception, nämndsadministration, konsumentfrågor och Centralarkivet. Tillväxtenheten som arbetar med näringslivs- och turistfrågor, marknadsföring och EU-samordning. Dina arbetsuppgifter är att vara ansvarig för det övergripande ekonomistödet inom förvaltningen. Du kommer att ansvara för att årscykeln med verksamhetsplan, årsbudget, uppföljningar, prognoser, delårsbokslut och årsredovisning fungerar. Förutom löpande verksamhet ingår ett antal projekt med extern finansiering, bl a EU-projekt. Du ansvarar för utvecklingen av redovisningsrutiner och rutiner för internkontroll och för ekonomisk information och utbildning inom förvaltningen. Du kommer också att arbeta med olika utrednings- och utvecklingsuppdrag inom ekonomiområdet. Dina kvalifikationer är ekonomisk utbildning på högskolenivå och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Som person är Du självständig samtidigt som du tycker om att samarbeta i olika grupperingar. Dessutom är Du kreativ, nyfiken och handlingsinriktad.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PITEÅ KOMMUN
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 23 april 2007
  • Ansök senast: 11 maj 2007

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010