OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Arbetsmarknad och vuxenutbildning arbetar vi med att tillgodose Piteå kommuns medborgares och näringslivs behov av kompetensutveckling. Vår verksamhet är bred och den omfattar bland annat vuxenutbildning, högskoleutbildning, arbetsmarknadsprogram, praktikplatser, lärlingsutbildning, särskola för vuxna, integrationsfrågor och svenska för invandrare. Vi samarbetar internt med andra förvaltningar samt lokalt och regionalt med externa parter exempelvis Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, utbildningsanordnare och näringslivet. Delar av verksamheten bedrivs som EU-projekt i samverkan med internationella parter. Dina arbetsuppgifter Din uppgift är att utgöra ett konsultativt stöd till förvaltningens ledningsfunktion. Genom ett förvaltningsövergripande perspektiv ska du verka för att kvalitetsarbetet omfattar såväl verksamhetsmål som resurser. Du kommer att arbeta med att hålla ihop årscykeln som omfattar verksamhetsplan, årsbudget, uppföljning, bokslut och årsredovisning. Du kommer att ha ansvar för utvecklingen av redovisningsrutiner och rutiner för internkontroll. Verksamheten bedrivs delvis med externa medel och du kommer att arbeta med projektredovisning och uppföljning av EU-projekt. I arbetet ingår också att informera förvaltningens personal och att föredra ekonomiärenden i nämnden för arbetsmarknadsfrågor och vuxenutbildning. Du är direkt underställd förvaltningschefen och ingår i staben tillsammans med förvaltningens verksamhetsutvecklare. Du kommer också att samverka med kommunens centrala ekonomifunktion. Dina kvalifikationer Vi förutsätter att du har en avslutad ekonomisk utbildning på högskolenivå och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du ska ha god datorvana, f a för kalkyler, analyser och uppföljningar och gärna erfarenhet av större ekonomisystem. Som person är du noggrann och har god analytisk förmåga samt intresse för människors utveckling. Du arbetar självständigt, är drivande och tar initiativ för att utveckla verksamheten.