Ekonomi-/löneadministratör till ett växande bolag!

Arbetsbeskrivning

Om Rollen:
Som HR/Lön/Ekonomiadministratör kommer du att spela en avgörande roll i vår interna administration. Du kommer att ansvara för att skapa och underhålla administrativa processer, hantera löner samt hantera kund- och leverantörsreskontra.
Huvudsakliga Arbetsuppgifter:
Processer och rutiner: Skapa och tydliggöra processer och arbetsbeskrivningar för arbetsledare och andra medarbetare. Utbilda medarbetare i nya rutiner och processer.
HR-administration: Hantera anställningsprocesser, inklusive skapande av anställningar i Tengella och framställning av anställningsavtal. Ge support i personal- och rekryteringsfrågor.
Lön: Aktivt hantera och stödja lönefrågor, samt schemaläggning av personal via Tengella.
Ekonomi: Hantera kund- och leverantörsreskontra, personalstatistik, och ekonomiska analyser, särskilt gällande lönsamhet och personalekonomiska faktorer.
Kundkontakt: Kundkontakt via e-post och telefon, du förväntas kunna stötta back office vid behov. Stöttning av försäljningsavdelningen med framställande av offerter, avrop och avtal.
Kravprofil:
Grundläggande eftergymnasial utbildning inom HR/Lön eller Ekonomi, eller motsvarande erfarenhet från liknande roller.
+3 års erfarenhet som administratör, gärna från städ- eller service/hotellbranschen.
Erfarenhet av att hantera anställningar, löner och ekonomifrågor.
Mycket goda kunskaper i Microsoft Office, särskilt Excel.
Erfarenhet av att ha skapat processer, rutinbeskrivningar och instruktioner.
Erfarenhet av arbete med Fortnox.
Meriterande:
Erfarenhet av arbete med Tengella.
Förståelse för städ- och/eller servicebranschen.
Personliga Egenskaper:
Självgående och initiativtagande med en noggrann och driven inställning.
Förmåga att trivas med att skapa och implementera rutiner och processer.
Trygg i din yrkesroll och förmåga att arbeta både självständigt och som del av ett team.
Vi Erbjuder:
En dynamisk arbetsmiljö med stora möjligheter till personlig och professionell utveckling.
Konkurrenskraftiga anställningsvillkor och förmåner.
Ansökan:
Skicka din ansökan bestående av CV och ett personligt brev till jobb@ecoclean.se. Ange "Ekonomi/ löneadministratör" i ämnesraden. Sista ansökningsdag är 22/05-24.
Vi ser fram emot din ansökan via e-post och möjligheten att välkomna dig i vårt team!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eco Clean Sverige AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 april 2024
  • Ansök senast: 22 maj 2024

Postadress

None
STOCKHOLM, 11361

Liknande jobb


Administratör

Administratör

25 mars 2024