Ekonomi och administration - riktigt rolig tjänst!

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Vill du jobba med löpande redovisning? Vill du vara en del av ett spännande nystartat företag som är på frammarsch? Är du dessutom datorkunnig? Varmt välkommen med din ansökan!

Här jobbar du i ett nystartat och entreprenörsdrivet företag. Företaget har utvecklat ett unikt sätt att isolera värme, ventilation och luftkonditionering. De har kontor, produktion och tillverkning i Kalmar, med kunder i Tyskland, England och Holland. Här erbjuds du en spännande och varierande tjänst med stora utvecklingsmöjligheter. Tillsammans med 8 trevliga kollegor sitter du i fina lokaler med utsikt över vackra Kalmar Sund.


Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är löpande redovisning, fakturering och orderhantering samt övriga administrativa arbetsuppgifter. Då detta är ett litet företag kommer du att få mycket ansvar och många olika arbetsuppgifter. Utöver ekonomin ansvarar du för att se till att affärssystemet motsvarar verksamhetens behov. Tjänsten kommer även innehålla kontakt med kunder och leverantörer varför vi tror att du är social och kommunikativ.

Formell kompetens

• YH-utbildning, redovisning
• 2 års erfarenhet av löpande redovisning, gärna från ett litet företag
• Mycket goda datorkunskaper
• Kunskaper i affärssystemet Monitor (meriterande)
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska



Din bakgrund

Vi tror att du, förutom dina kunskaper inom ekonomi och redovisning, har intresse och kunskaper i datorer och affärssystemsystem. Kanske har du tidigare erfarenhet av att vara ”super user”? Den här tjänsten vänder sig till dig som känner stort ansvar och lojalitet till ditt arbete, såväl som till din egen yrkesutveckling. Då kunderna främst finns i Europa behöver du känna dig trygg i engelska.

Personliga egenskaper

I den här rollen krävs det att du är initiativtagande och drivande. Vidare att du är självständig i ditt arbete och van att leda dig själv i rätt riktning, du vågar ta egna beslut och har en stark servicekänsla.



Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstidsanställning, därefter tillsvidareanställning/ heltid / Kalmar

Tillträdesdag

Aug/Sep

Information

För mer information kring tjänsten, kontakta Nina Wennersten eller Tove Ahlqvist 072 254 11 69. Vi tillämpar ett löpande urval så skicka in din ansökan redan idag på www.lernia.se.
Inga ansökningar tas emot via mail eller post. Välkommen med din ansökan!



Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom bemanning, utbildning och omställning. Våra tjänster hjälper individer och kunder inom det privata näringslivet och den offentliga sektorn att stärka sin konkurrenskraft, vilket i sin tur bidrar till en bättre fungerande arbetsmarknad och en ökad integration. Vi finns på fler än 100 orter i Sverige och är kvalitets- och miljöcertifierade.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Ahlqvist

Nina Backlund

Charlotta Rasmusson
0722-54 11 32
Charlotta Rasmusson

Nina Wennersten
072-254 11 50
Nina Wennersten

Ida Arvidsson

Nina Wennersten
0722541150
Nina Wennersten
072 254 11 50
Nina Wennersten
072 254 11 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Kalmar
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 15 juli 2015

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Kalmar
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Kalmar, 39231

Liknande jobb


3 maj 2024

2 maj 2024

Investeringsplanerare

Investeringsplanerare

26 april 2024