Ekonomi- och Administrativ koordinator

Ekonomi- och Administrativ koordinator

Arbetsbeskrivning

NordGen söker en erfaren ekonomi- och administrativ koordinator med stort engagemang
Låter det trevligt att gå lunchpromenader bland blommande morötter, rödklöver och cikoria? Vill du arbeta med ekonomi, löner och administration i en verksamhet som bidrar till hållbar utveckling och biologisk mångfald? Då kanske tjänsten som ekonomi- och administrativ koordinator hos NordGen passar dig.
Nordiskt Genresurscenter (NordGen) är en institution under det Nordiska Ministerrådet som arbetar för att bevara och främja ett hållbart nyttjande av genetiska resurser som är viktiga för mat och lantbruk. Det gör vi genom att upprätthålla en samling om 33 000 fröprover, leda och delta i olika projekt samt föra samman branschfolk som arbetar med lantbruksdjur, skog och växter. NordGen är även ansvarig för fröhanteringen i Svalbard Global Seed Vault.
Vi erbjuder en attraktiv och prestigelös arbetsplats i ett tätt sammansvetsat gäng. Dessutom i ett helt nybyggt hus. Du kommer att ingå i en liten ekonomi- och administrativ enhet med ett brett ansvarsområde. Därför krävs det att du är duktig på att hantera stressiga moment och klarar av att fokusera på flera saker samtidigt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du har lätt för att samarbeta, trivs med högt tempo och är strukturerad i ditt arbetssätt.
Arbetsuppgifter:
· Löpande redovisning.
· Månadsavstämningar.
· Leverantörsreskontra – ankomstregistrering, definitivbokning och leverantörsbetalningar.
· Lönehantering – underlag till extern lönehandläggare i Sverige, Norge och Danmark.
· Administrativa uppgifter såsom bland annat frakt- och posthantering och övrigt förekommande arbetsuppgifter som finns på en relativt liten arbetsplats.
Krav:
· Minst 5 års erfarenhet inom redovisning.
· Lång erfarenhet av programmen Hogia Ekonomi och Hogia Approval.
· Lång erfarenhet av lönehanteringens av svenska löner.
· Goda kunskaper i Microsoft 365.
· Mycket goda språkliga och skriftliga kunskaper i något av de skandinaviska språken (svenska, danska eller norska) samt engelska.
· Mycket goda kunskaper om det svenska regelverket gällande redovisning och löner.
Meriterande kvalifikation:
· Lång erfarenhet av lönehanteringens av norska och danska löner.
Personliga egenskaper:
· Du har lätt för att samarbeta med andra och arbeta självständigt.
· Du har förmågan att arbeta på ett strukturerat sätt.
· Du behöver vara noggrann.
· Du trivs i en dynamisk miljö.
Övrigt
Anställningen är på nordiska villkor på 4 år med möjlighet till förlängning med ytterligare 4 år.
Tjänsten är placerad på NordGens huvudkontor på Campus i Alnarp. Du rapporterar till Administrativ chef. Vi ser gärna att du börjar senast den 1 maj 2022.
Sista ansökningsdag är 20 mars. Ansökan (inklusive CV och referenser) görs enbart via NMRs ansökningsportal via länk https://www.norden.org/da/node/70512
Intervjuer kommer att hållas löpande så ansök redan idag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonom Carina Frankel
040-536659
Direktör Arni Bragason
040-536644 0738-171215
Ekonomi- o personalchef Eva Jorup Engström
040-536640 070-6655998
IT-chef Jonas Nordling
40-536653 0705125328
Agnese Kolondinska
+46 40 536648
Anna Palmé
+46 40 536642
Director Arni Bragason
+46 40 536644
Senior Scientist Agnese K. Brantestam
+46 40 536648
Curator Fredrik Ottosson
+46 40 536645
Ekonomi- och personalchef Eva Jorup Engström
+46 40 536649

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NORDISKT GENRESURSCENTER ALNARP
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2022
  • Ansök senast: 20 mars 2022

Besöksadress

SMEDJEVÄGEN 3
ALNARP

Postadress

BOX 41
ALNARP, 23053

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024