Ekonomi-och Administrativt ansvarig

Arbetsbeskrivning

till Elvine- ett spännande modeföretag i centrala Göteborg!Elvine är ett starkt expanderande företag inom streetwearmodet.Varumärket Elvine startades år 2001 och Elvines första kollektion hade premiär våren 2002 i 15 butiker.Våren 2008 representeras Elvine i cirka 350 butiker runt om i Europa med en omsättning på cirka 35 miljoner.Idag är vi 7 personer anställda i företaget och finns i centrala Göteborg.Information om tjänsten Hos oss kommer du att få en mycket varierande roll där du själv har stor möjlighet att påverka struktur och rutiner.Du kommer att ansvara för att bygga upp och ständigt utveckla ekonomifunktionen samt övriga centrala administrativa processer. I rollen ingår personalansvar och du rapporterar direkt till VD.Rollen bygger på att du själv kan komma med förslag på vilka åtgärder som behöver vidtas och vilka förbättringar som kan göras inom dina respektive ansvarsområden.Vi litar på att du kan mer om detta än oss andra!Bland annat innehåller din tjänst följande uppgifter: - Löpande bokföring, inklusive leverantörsreskontra och kundreskontra - Skapa och underhålla rapporter till VD, ägare, revisor samt anställda - Ekonomistyrning och analys för att bidra till att utveckla vår affär - Proaktivt och självständigt bygga rutiner för avdelningen - Månads- och årsbokslut (inklusive årsredovisning och deklaration) - Vara med och utveckla rutiner kopplade till lager och order system - Lönehantering, assistera med anställningsavtal, förmåner, personalhandboken etc.- Ansvara för relationen till leverantörer till kontoret/företaget.Vem söker vi?Vi tror att du är civilekonom men det är inget krav för tjänsten.Viktigast är att du har erfarenhet av redovisning i liknande roll. Du har arbetat på tillväxtbolag och inser vad det innebär att arbeta på mindre företag under uppbyggnadsfasen.Eftersom företaget är litet men växande kommer du, liksom resten av gänget, att få hugga i där det behövs.Du är därför prestigelös och flexibel som person. Du har minst tre års arbetslivserfarenhet inom redovisning och behärskar hela processen från kontering till bokslut och analys.Vana av att utveckla nya processer och rutiner är ett måste.Klart meriterande är erfarenhet av att jobba med varulager, samt även erfarenhet av lönehantering och/eller tidigare personalansvar. Tjänsten är en tillsvidareanställning och gärna inledningsvis på deltid 80 %, om detta är möjligt för rätt person.Tjänsten kan utökas på sikt. Eftersom vi strävar efter en jämnare könsfördelning välkomnar vi även manliga sökanden till tjänsten. Tycker du att detta låter intressant?Tveka inte att kontakta oss!Vi intervjuar löpande så skicka gärna din ansökan snarast.Sista ansökningsdag är den 9 juni.denna tjänst rekryteras av Flexlife AB.Du hjälper mig väldigt mycket om du kan söka tjänsten via www.flexlife.se.Tusen tack! Välkommen!

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Ahlén
0708-338419
Marcus Johansson
0708429471
Maria Ahlén
0708-33 84 19
Marcus Johansson
0708-42 94 71
Maria Ahlén

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Flexlife AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 2 juni 2008
  • Ansök senast: 9 juni 2008

Besöksadress

Bäckstensgatan 9, Mölndal
None

Postadress

Bäckstensgatan 9
Mölndal, 43149

Liknande jobb


6 november 2023

3 november 2023

3 november 2023