Ekonomi- och hyresadministratör till SISAB

Ekonomi- och hyresadministratör till SISAB

Arbetsbeskrivning

Du som vill vara med att främja utbildningsmiljöer för dagens och framtidens barn och ungdomar. Du som vill bidra till samhället, samtidigt som du utvecklas inom ekonomi. Vi söker dig. Varmt välkommen in med din ansökan redan idag.

OM TJÄNSTEN
SISAB, Skolfastigheter i Stockholm AB, är ett företag inom koncernen Stockholms stadshus AB. Bolaget äger 590 förskolor, grundskolor och gymnasier i Stockholm, från Kista i norr till Farsta i söder. Totalt äger och förvaltar SISAB 1,8 miljoner kvadratmeter, där fler än 125 000 människor vistas dagligen.

Detta är en perfekt roll för dig som relativt nyligen tagit din examen inom ekonomi eller juridik och kanske är ute efter ditt andra heltidsjobb. SISAB:s viktigaste tillgång är deras medarbetare och du kommer därför komma till en arbetsplats som aktivt jobbar för att skapa ett balanserat arbetsklimat.

Du erbjuds


* En möjlighet att arbeta i en spännande bransch med utmanande arbetsuppgifter och samtidigt jobba med kollegor som aktivt jobbar med att förbättra den kollektiva förmågan
* En dedikerad konsultchef och karriärspartner från Academic Work
* Överrekrytering efter tre månader om båda parter är nöjda


Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårtkonsulterbjudande

ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomi- och hyresadministratör kommer din huvudsakliga uppgift vara att agera stöd för fastighetsavdelningen samtidigt som du självständigt samordnar och utvecklar ekonomi- och hyresrutiner utifrån ett företagsövergripande perspektiv. Du kommer även ansvara för fakturering och debitering på fastighetsavdelningen.

Du kommer också jobba med att:


* Ansvara för framtagning av underlag i samband med månadsbokslut på avdelningen
* Ansvara för hyresadministration såsom debitering och uppföljning i samarbete med
hyresspecialister
* Framtagning av underlag och analys i samband med budget och prognosarbete
* Presentera resultat eller riktlinjer inför en större grupp
* Ansvara för internkontrollsuppföljning för Fastighetsavdelningen


Tjänsten passar dig som vill komma till en organisation där det händer mycket och där du får vara med att påverka.

VI SÖKER DIG SOM
* Har universitet- eller högskolestudier inom ekonomi/juridik


* Har 1-2 års erfarenhet av problemlösningsorienterade och administrativa uppgifter, kanske utifrån ett fastighetsekonomiskt perspektiv
* Har goda kunskaper i svenska då det används i det dagliga arbetet
* Vi vill även att du är en van användare av Excel och att du därmed bemästrar pivottabeller


För att lyckas i rollen ser vi också att du är analytisk, arbetar strukturerat och metodiskt och har fokus på resultat och utveckling.

Det är meriterande om du


* Har erfarenhet från fastighetsbranschen
* Har erfarenhet från liknande roll


Dina personliga kompetenser är oerhört viktiga för SISAB. Vi ser att du är lyhörd och hjälpsam för kollegorna på avdelningen, har mycket energi och en förmåga att motivera och få med andra i utvecklingen framåt. Vidare behöver du vara en fena på att förmedla information tydligt och enkelt såväl muntligt som skriftligt. SISAB arbetar i stor utsträckning med digitala verktyg och system vilket ställer krav på att du har god IT-kompetens och lätt att ta till dig nya system. Motivera därför i din ansökan varför just du passar för rollen och SISAB.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: April/maj
* Omfattning: Heltid
* Placering: Palmfelt Center, Globen
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och SISABs önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på ste02@academicwork.se under kontorstid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 mars 2020
  • Ansök senast: 25 april 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024