Ekonomi-och löneadministratör till Nidab i Stockholm

Ekonomi-och löneadministratör till Nidab i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Söker du en ny utmaning inom ekonomi och lön? Vi söker nu efter en dedikerad ekonomi- och löneadministratör till vårt kontor beläget vid Alvik Strand. Ta chansen att bli en del av vårt engagerade team! 

Nidab Produktion AB grundades år 2003 som leverantör till den svenska och norska olje- och gasindustrin. Med fokus på effektiva personalösningar inom on- och offshoresektorn har Nidab Produktion AB vuxit och är idag en betydande aktör på Norsk sockel. För mer information besök; https://www.nidabproduktion.se

Ditt uppdrag ekonomi- och löneadministratör
Som ekonomi- och löneadministratör ansvarar du för självständig hantering av löner för tjänstemän, arbetare och kollektivanställda. Ett centralt inslag i ditt arbete är att hantera ett norskt lönesystem och kontakt med norska myndigheter, vilket kräver att du förstår norska. Du kommer även att ha kontakt med dotterbolaget i Rumänien, och därför behöver du känna dig trygg med att kommunicera på engelska i tal och skrift. Arbetet innebär många kontakter både internt och externt och det är därmed viktigt att du är kommunikativ och trivs med att hålla en hög servicenivå. Du har en god social kompetens, du är noggrann, prestigelös och har stor ansvarskänsla.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden Löpande löneberedning och utbetalning av svenska löner i lönesystemet Crona Lön
Löpande löneberedning och utbetalning av norska löner i lönesystemet Nettlønn
Pensionsrapportering
Tidredovisning
Hantering av traktamenten och övriga typer av utlägg till anställda
Kollektivavtal
Redovisning av skatter och avgifter till myndigheter i Sverige och Norge
Hantering av semesterersättning
Fakturering i systemet 24SO
Kund- och leverantörsreskontra
Vara tillgänglig för frågor relaterade till lön från de anställda via mail och telefon
Bidra med utveckling och implementering av processer och policys relaterade till lön
Behjälplig vid bokslut
Vem söker vi för tjänsten?
Vi söker dig som gärna har tidigare erfarenhet från en administrativ roll. Det är speciellt meriterande om du tidigare har arbetat inom ekonomi, lön eller HR men vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och vilja att lära. Du är en fena på Excel och du arbetar gärna med förbättringsprocesser.  Du utrycker dig obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska och du har mycket god förståelse av norska. Om du kan kommunicera på rumänska är det ett stort plus. För att trivas hos oss är du en positiv problemlösare som drivs av utmaningar och kan arbeta självständigt. Du är en noggrann person som tar ansvar och initiativ – och du är inte rädd för att be om hjälp. Vi är ett litet glatt team på kontoret i Alvik Strand men du kommer även ha mycket kontakt med dina kollegor på kontoret i Rumänien, via telefon och email.

Du erbjuds
Hos oss ges du möjlighet att arbeta i en liten koncern som drivs av kontinuerlig utveckling och lärande. Nidab är en organisation med en familjär stämning och i tjänsten ingår ett litet sammansvetsat team som trivs att arbeta tätt ihop. Du får ett självständigt varierande arbete där du hela tiden lär dig nya saker och utvecklas samtidigt som du får påverka hur arbetet ska utformas framåt. Vi erbjuder konkurrenskraftig lön samt årligt friskvårdsbidrag.

Ansökan och kontaktuppgifter
I den här rekryteringen samarbetar vi med Isaksson Rekrytering Bemanning AB. Välkommen att kontakta ansvarig senior rekryteringskonsult Ira Isaksson tel. 070-485 75 59 för mer information om tjänsten. Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum 10/10/2023, så ansök redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nidab Produktion AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 oktober 2023
  • Ansök senast: 10 november 2023

Postadress

Gustavslundsvägen 135
Bromma, 16751

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024