Ekonomi- och löneassistent

Arbetsbeskrivning

Ekonomi- och löneassistent
Tillsammans med Kristinehamns Energi söker vi en social och driven Ekonomi- och löneassistent som trivs med att arbeta i en mindre organisation där din personliga insats är viktig för hela arbetsteamet och organisationen.

Hos Kristinehamns Energi får du förutsättningarna att självgående driva ditt arbete samt utveckla projekt och processer inom ekonomiområdet.

Vår affärsidé handlar om att ”Vi ger våra kunder ljus, värme, trygghet och komfort!” och i detta arbete vill vi att du skall bli en del!

Uppdragsgivare: Kristinehamns Energi

Ort: Kristinehamn

Omfattning: Heltid

Arbetsbeskrivning:

Rollen som Ekonomi- och löneassistentens är en bred tjänst, där du i det lilla bolaget blir en viktig nyckelspelare. Delar av arbetsuppgifterna beskrivs här nedan:

• Löpande bokföring
• Ansvar för kund- och leverantörsreskontran
• Viss fakturering
• Inrapportering av moms och arbetsgivaravgifter
• Avstämningar av balanskonton i samband med månadsbokslut
• Hantering av kassa
• Fullständigt ansvar för lönehantering
• Viss personaladministration, hantering av anställningsavtal, arbetsgivarintyg, rapportering mm
• Delaktig i ekonomifunktionens internkontrollarbete
• Posthantering med tillhörande diarieföring
• Att självständigt kunna driva enskilda uppdrag/projekt som är tidsbegränsade
• Vara med och bidra till att utveckla och effektivisera ekonomi- och personalfunktionen
• Bidra till att uppsatta mål och resultat nås för funktionen på ett effektivt och professionellt sätt

Kvalifikationer:
Vi ser att du som sökande ska ha en ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå samt ett par års erfarenhet från att ha arbetat med motsvarande arbetsuppgifter.



Skallkrav för att klara denna tjänst är att du har:

• Mycket god erfarenhet av Office, främst excel
• Erfarenhet av lönehantering


Du bör ha erfarenhet av att arbeta i större ekonomisystem (IFS, SAP, Raindance).



Det är viktigt att du alltid har kunden i fokus och att service är självklart för dig samt att du i ditt arbetssätt är utåtriktad och professionell.

Du tar egna initiativ och har förmåga att fatta beslut och har lätt för att kommunicera och skapa förutsättningar för en god dialog med medarbetare och kollegor. I din roll som ekonomi- och löneassistent är det viktigt att du kan hantera sekretess.


Som person är du resultatorienterad, noggrann, analytisk, ansvarstagande, ordningsam, positiv, flexibel, och har lätt för att samarbeta inom den egna gruppen men också med andra funktioner inom koncernen.


Om Kristinehamns Energi AB

Kristinehamns Energi AB ägs till 100 % av Kristinehamns kommun. Kristinehamns Energi AB ingår i en koncern med de tre dotterbolagen Kristinehamns Elnät AB, Kristinehamns Fjärrvärme AB och Kristinehamns Energi Fastighets AB. Koncernen har 27 anställda och en omsättning på ca 70 miljoner. För mer information om Kristinehamns Energi AB, se vår hemsida: www.kristinehamnsenergi.se [ http://www.kristinehamnsenergi.se/ ].

Vår vision
Kristinehamns Energi AB – ett framåtlutat energi- och teknikbolag

Kristinehamn växer – vi utvecklas, utvecklar och bidrar med rätt energi- & tekniklösningar för ett väl fungerande liv och näringsliv. Vi är ett föredöme som arbetsplats och samhällsnyttigt bolag.

Vi erbjuder dig… en tjänst på ett mycket trivsamt företag där vi arbetar nära kunden och har ett starkt, lokalt fokus. Vi drivs av utveckling och är lösningsorienterade. Vi ser långsiktighet och att vi är kommunalt ägda som styrkor i vårt arbete.

Sista ansökningsdag: Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Sista ansökningsdag 7 maj.

För information: Ellinor Hammar Randstad. 073-0644786 – ellinor.hammar@randstad.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 21 april 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024