Ekonomi- och personaladministratör (tidsbegränsad anställning)

Ekonomi- och personaladministratör (tidsbegränsad anställning)

Arbetsbeskrivning

vid Bergianska botaniska trädgården. Sista ansökningsdag: 2020-03-08.

Bergianska trädgården ligger i Nationalstadsparken, vackert belägen på en udde i Brunnsviken. Den besöks årligen av ca 100 000 personer och 600 skolklasser. Trädgården drivs av Stockholms universitet och Kungl. Vetenskapsakademien och har ca 20 tillsvidareanställda medarbetare samt säsongsanställd personal. Syftet med verksamheten är att sprida kunskap om biologisk mångfald, botanik och hortikultur samt bedriva forskning. För ytterligare information om trädgården se: www.bergianska.se.

Arbetsuppgifter
Löpande arbete med trädgårdens ekonomi; bokföring, fakturor och viss kontanthantering. Ansvar för budgetarbete och budgetuppföljning (i nära samarbete med föreståndare). Ansvar för personaladministration, samt övrigt allmänt förekommande administrativa arbetsuppgifter. Förberedande arbete i samband med mottagande av gäster och liknande.

Kvalifikationer
Du har relevant och gedigen ekonomiutbildning på lägst gymnasienivå och har arbetat några år med liknande arbetsuppgifter. God datorvana och mycket goda kunskaper i svenska är ett krav. Goda kunskaper i engelska är till fördel. Du är insatt i lagar och regler som gäller för ekonomi- och personaladministration. Erfarenhet av liknande arbete vid universitet eller högskola är meriterande, liksom erfarenhet av ekonomisystemen Raindance och Mercur.

Vi lägger stor vikt vid lämplig erfarenhet och personliga egenskaper. Arbetet kräver att du är noggrann, strukturerad och kan arbeta effektivt. Vi är en liten institution med endast en administratör och få anställda som arbetar inomhus. I övrigt är du en positiv, utåtriktad och serviceinriktad person som har lätt att samarbeta och tar egna initiativ.

Anställningsvillkor
Anställningen avser deltid (80%) och är ett vikariat för föräldraledighet på sju månader från 2020-05-18, med möjlig förlängning till 2021-06-30. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk.

Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av föreståndaren, professor Catarina Rydin, catarina.rydin@su.se.

Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/Lärarförbundet), tfn 08-16 34 89, alejandra@st.su.se, samt seko@seko.su.se (SEKO).

Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.

Anvisningar för sökande finns på webbsidan: anvisningar – sökande.

Välkommen med din ansökan!


Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 februari 2020
  • Ansök senast: 8 mars 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024