Ekonomi- och VD-assistent till Alexion!

Arbetsbeskrivning

Har du några års arbetslivserfarenhet inom ekonomi och känner dig redo att kliva in i en roll där du får ta större ansvar? Lockas du av att arbeta i en bred roll inkluderande ekonomi, HR, finans, att stötta VD och dessutom med många internationella kontakter? Då vill vi ha med dig på Alexions fortsatta resa!

OM TJÄNSTEN
Alexion är ett multinationellt biofarmaceutiskt företag med cirka 2500 anställda världen över. De erbjuder rådgivning och läkemedel för patienter i mer än 50 länder och är särskilt inriktade på läkemedel för personer med sällsynta sjukdomar. På kontoret på Kungsgatan i Stockholm arbetar 12 personer, alla med ambitionen att förbättra livskvaliteten för människor. De letar efter dig som delar deras passion för området och som trivs i en snabbföränderlig miljö där din servicekänsla och ”can-do-attityd” kommer till sin fulla rätt. I din roll kommer du att ha kontakt med såväl personer från det svenska kontoret som många interna kollegor i de övriga länderna, som exempelvis säljare, HR, Shared Service Center etc.

VAD ERBJUDS DU?

Hos Alexion erbjuds du en roll i ett företag med bra sammanhållning och där man stöttar varandra i arbetet. Du kommer att komma in i en händelserik arbetsmiljö med högt tempo men du får bra utväxling och stöttning från dina kollegor. Du kommer att få ta ett stort ansvar och förväntas vara drivande i ditt eget arbete men du kommer alltid att ha någon att fråga om du stöter på problem och det är en bra roll för dig som vill ta egna initiativ och driva på utveckling!

ARBETSUPPGIFTER
Störst vikt kommer ligga vid ekononomirelaterade uppgifter men även en del fokus på HR och VD-assistentuppgifter. Du kommer exempelvis att ansvara för:


* Hantera kund- och leverantörsreskontra samt kundfordringar
* Hantera inköpsorders och utreda differenser
* Granska, registrera och boka inkommande fakturor


Utöver det tillkommer även arbetsuppgifter som:


* Boka hotell, förbereda inför konferenser och välkomna besökare till kontoret
* Hantera HR-relaterade frågor kring ex. lön, beställning av datorer, administration av pensionsplaner, förmåner, försäkringar m.m.


VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi/finans


* Har åtminstone ett par års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter
* Har goda systemkunskaper
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska då båda språken används i arbetet


Det är meriterande (dock inget krav) om du har…


* Kunskaper i SAP


I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stort vikt vid dina personliga kompetenser och de vi kommer fokusera särskilt mycket på är:


* Problemlösande
* Självgående
* Flexibel
* Samarbetsförmåga


Övrig information


* Start: Omgående, enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Placering: Kungsgatan, Stockholm
* Kontaktuppgifter: Ansvarig rekryterare Johanna Sörell, johanna.sorell@academicwork.se
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Alexions önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Alexion på deras hemsida: https://alexion.com/

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid Kontorstider
  • Publicerat: 20 maj 2019

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024