Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

Har du ekonomisk utbildning på gymnasienivå och trivs i en administrativ roll där du får arbeta serviceinriktat och ha många kontaktytor? Se då hit! 

Vi söker nu en ekonomiadministratör till Ekonomikontoret! 

Ekonomikontoret tillhör kommunstyrelseförvaltningen och ansvarar för funktionsområdet ekonomi med drift, utveckling och stöd. Kontoret utgör stab till kommunledningen, tillhandahåller stöd till verksamheter i form av ekonomikompetens samt levererar tjänster till förvaltningar och kommunala bolag. Vi har naturligt en central plats med många kontaktytor inom vår organisation. Detta gör också vårt arbete mycket komplext, dynamiskt och utmanande. Ekonomikontoret leder och utvecklar kommunens ekonomistyrning och en central uppgift i detta arbete är att hålla samman kommunens planerings-, uppföljnings- och redovisningsprocesser. 

Vi erbjuder dig en arbetsplats med gott samarbetsklimat och flera uppskattade förmåner såsom årsarbetstid, semesterväxling och möjlighet att arbeta hemifrån på del av din arbetstid. 

Välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta på ekonomikontoret där du ingår i ett team på nio personer som arbetar med kommunens redovisning, daglig betalningsverksamhet, leverantörs- och kundreskontra samt administration av e-handelssystem. I arbetet ingår daglig kontakt med leverantörer samt kunder per telefon och e-post. 

Din huvudsakliga arbetsuppgift blir att delta i arbetet med leverantörsreskontraprocessen. Det innebär att du ansvarar för de olika arbetsmomenten som ingår samt att vara stöd och support. Även andra ekonomiska och administrativa arbetsuppgifter kan komma att inkluderas i tjänsten.  

Kvalifikationer
För rollen krävs:

- Ekonomisk utbildning på gymnasienivå eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig

- Erfarenhet av ekonomiadministration eller löpande redovisning

- God förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift

Personliga egenskaper

För att lyckas i rollen behöver du vara serviceinriktad, noggrann, logisk och ha lätt för att organisera och prioritera ditt arbete så att det blir utfört i rätt tid och med rätt kvalitet. Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp och har ett öppet och prestigelöst förhållningssätt. Vi ser att du är en person som har lätt för att skapa ett gott samarbete både med de närmaste kollegorna och med övriga kollegor inom kommunen. Du delar gärna med dig av din kunskap och dina erfarenheter till andra och kommunicerar tydligt både i tal och skrift. 

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Meriterande kvalifikationer

- Erfarenhet av ekonomiarbete i kommunal eller offentlig verksamhet

- Erfarenhet av ekonomisystemet Raindance

Anställningsvillkor
Befattningen är tillsvidareanställning på heltid. Tillträde efter överenskommelse. 

Bifoga gärna utbildningsintyg i din ansökan då detta kommer efterfrågas om du blir aktuell för tjänsten. Alternativt lämnas intyg i samband med intervju.

Kontaktuppgifter

Ingrid Sandberg, Redovisningschef, tel: 023-82633

Fackliga företrädare

Christina Johansson, Vision, tel: 023-821 10

Övrigt

Du kommer få svara på urvalsfrågor när du skickar in din ansökan. Frågorna är ställda utifrån de krav som är uppsatta för tjänsten och dina svar kommer ligga till grund för det första urvalet.

Falu kommun använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik för att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess. I denna rekrytering kommer eventuellt arbetspsykologiska tester och arbetsprov att användas som en del av urvalsmetoden. 

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp. 

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringscenter@falun.se

Kontaktinformation
Ingrid Sandberg, Redovisningschef

Arbetsplats

 Falun

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falu kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 april 2023
  • Ansök senast: 18 april 2023

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024