Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Vid Institutionen för biologi och miljövetenskap (BioEnv) finns utbildnings- och forskningsverksamhet som sträcker sig från fjällvärldens ekosystem, genom skog, mark och vattendrag, hela vägen ut i havet. I dessa miljöer arbetar vi med olika biologiska organisationsnivåer från gener, via individer och populationer till samhällen och ekosystem. Vi arbetar inom ekologi, evolution, fysiologi, systematik och kombinationer av dessa ämnesområden för att förstå betydelsen av naturliga och av människan skapade miljöförändringar.

Institutionen är placerad på två olika ställen: i huset Natrium på Medicinareberget i Göteborg och Kristineberg Center i Fiskebäckskil. Den aktuella anställningen är förlagd till Natrium på Medicinareberget med möjlighet att arbeta deltid på distans utifrån verksamhetens behov.

 

Arbetsuppgifter 
Som ekonomiadministratör arbetar du med varierande administrativa uppgifter, främst inom ekonomiområdet och till en viss del med personaladministration. Du ingår i ett administrativt team på nio personer.

De arbetsuppgifter som ingår är löpande ekonomiadministrativa uppgifter som till exempel leverantörs- och kundfakturor samt hantering av internfakturor, bokföring, utbetalningar och eventuella omföringar. Du behöver hålla dig uppdaterad inom aktuella regelverk för fakturering och fakturahantering och är institutionens första kontaktperson inom området. Som ekonomiadministratör bistår du institutionens ekonomer i budget- och bokslutsarbetet och är behjälplig vid projektredovisningar.

I anställningen ingår det även stöttning inom personaladministrationen med arbetsuppgifter kopplat till reserelaterade frågor och arvodering. Arbetsuppgifterna kommer att kunna variera över tid beroende på institutionens behov och bemanning.

 

Kvalifikationer 
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig är ett krav. Du ska ha några års erfarenhet av ekonomiadministration och bokföring. Arbetsuppgifterna utförs i en rad olika digitala system och du förväntas ha en välutvecklad vana och förståelse för att arbeta digitalt. Du behöver ha mycket goda kunskaper i Officepaketet och det är meriterande om du har arbetat i Sharepoint. En förutsättning för arbetet är kunskap i god bokföringssed.

Ytterligare är det meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med uppföljning i Agresso och Agresso web, inköpssystemet Visma Proceedo.

Eftersom arbetet innebär daglig kontakt och interaktion med medarbetare och externa kontakter behöver du ha goda kommunikativa och pedagogiska färdigheter, samt ha lätt för att samarbeta. God förmåga att muntligt och skriftligt kommunicera på engelska är ett krav då vi arbetar i en internationell miljö. Du ska ha ett proaktivt och serviceinriktat arbetssätt och har förmågan att utföra dina uppgifter med stor noggrannhet.

Vi lägger stor vikt vid din förmåga att ta till dig kunskap om gällande regelverk och tillämpning av dessa. Du är skicklig på att planera ditt arbete, ta egna initiativ och att arbeta självständigt. Du har en god förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

 

Anställning 
Anställningen är tillsvidare, omfattning 100 %, med placering tills vidare vid Institutionen för biologi och miljövetenskap. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. 

 

Ansökan ska innehålla:


• Ett personligt brev med beskrivning av dina erfarenheter och hur du uppfyller de kriterier som anges i annonsen
• Meritförteckning (CV)
• Examensbevis 

 

Kontaktuppgifter för anställningen 
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta: 

Anna Berggren, administrativ chef
tel. 076-618 48 96
e-post: anna.berggren@bioenv.gu.se

Åsa Arrhenius, prefekt
tel. +46 76-618 26 25
e-post: asa.arrhenius@bioenv.gu.se

Websida: https://bioenv.gu.se/

 

Fackliga organisationer 
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här: https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande 

 

Ansökan 
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. 

Ansökan ska vara inkommen senast: 2023-08-11

 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs universitet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juli 2023
  • Ansök senast: 11 augusti 2023

Postadress

Universitetsplatsen 1
Göteborg, 40530

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024