Ekonomiadministratör, Gävle

Ekonomiadministratör, Gävle

Arbetsbeskrivning

Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.

Våra myndighetsgemensamma enheter levererar administrativa tjänster och är ett stöd till Lantmäteriets verksamhetsområden. Här är du med och ser till att vardagen fungerar! Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetet på Ekonomiadministration innebär att ge ekonomisk support till såväl interna som externa kunder och leverantörer, via mejl och telefon. Arbetsuppgifter som förekommer inom enheten är exempelvis hantering, kontering samt betalning av leverantörsfakturor. Vidare skapar enheten kundfakturor, bokföring av inbetalningar, kravhantering samt anståndsansökningar. Inkommande post och påminnelser sorteras och hanteras. Inom enheten hanteras även administration av stämpelskatt och expeditionsavgifter gällande inskrivningsärenden, till exempel lagfart och inteckningar. Vi tillämpar ett teambaserat arbetssätt där enheten i dagsläget utgörs av fyra team; Leverantör- resp Kundfakturateamet, Kassan samt Skatter & Avgifter.

Denna tjänst är placerad i teamet för Skatter & Avgifter. De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av hantering av betalning av kundfakturor i inskrivningsärenden (lagfart och pantbrev) kravhantering och KFM-ärenden, återbetalningar och service internt och externt via mejl och telefon. Arbetet sker parallellt i flera olika system, så det förutsätter att du är flexibel och lösningsorienterad då det förekommer en hel del utredningsarbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en 3-årig gymnasieutbildning inom relevant område eller yrkeserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vidare har du en gedigen yrkeserfarenhet av ekonomiadministrativa uppgifter då tjänsten innefattar avstämningar samt grundläggande bokföring. Du har även arbetat i ekonomisystemet Unit4 Business World (UBW, Agresso).

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom statlig myndighet.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du som person är noggrann och strukturerad, värdesätter samarbete, är lösningsorienterad samt har förmåga att leverera enligt deadlines. Du är bra på att bygga och underhålla relationer med såväl interna som externa kunder och ditt sätt att arbeta genomsyras av ditt lugn och förmåga till långsiktigt engagemang.

ÖVRIGT
På Lantmäteriet arbetar vi med att säkra ägandet av fastigheter och att tillgängliggöra geodata till samhället och vi är myndigheten som tar ledning i digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Lantmäteriet är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här, våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. I medarbetarskapet ingår att vi agerar utifrån den statliga värdegrunden och våra värdeord: service, öppenhet och handlingskraft.

Som medarbetare på Lantmäteriet ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. När verksamheten tillåter har du bland annat möjlighet att utföra dina arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Läs mer om vårt erbjudande på lm.se/jobbahososs

För att skicka in din ansökan, klicka på länken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693.

Urval sker löpande under ansökningstiden.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunikationschef Eva Ferndahl
026-63 32 07
Sektionschef Benny Andersson
026-63 34 33

Sammanfattning

Besöksadress

Lantmäterigatan 2 C 80182 Gävle
None

Postadress

Lantmäteriet
Gävle, 80182

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024