Ekonomiadministratör inriktning leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Räddningstjänsten Storgöteborg (RSG) är ett kommunalförbund med sex medlemskommuner, Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Härryda, Partille och Lerum, sammanlagt 790 000 invånare. I dessa kommuner svarar vi för räddningstjänst och förebyggande brandskydd. Vårt uppdrag innebär att förhindra och begränsa olyckor, förbereda och genomföra räddningsinsatser, vidta åtgärder efter olyckor samt medverka i samhällets risk- och hotbilder. RSG arbetar aktivt med att identifiera risker och förebygga olyckor genom samverkan, lokalt, regionalt, nationellt och internationellt. Totalt antal anställda på RSG är ca 900.

Till vår Ekonomienhet inom Avdelningen för verksamhets- och chefsstöd söker vi nu en Ekonomiadministratör med fokus på leverantörsreskontra. Ekonomienheten ansvarar för det operativa ekonomiarbetet som t ex kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, in- och utbetalningar, skatter och avgifter, budget- och uppföljningsarbete och rapportering. En viktig del i arbetet är att utgöra ett stöd till chefer inom förbundet och att på olika sätt integrera ekonomi i den dagliga verksamheten inom förbundet. På ekonomienheten arbetar enhetschefen och sju medarbetare, varav fyra ekonomer och tre ekonomiadministratörer. Friskvård är viktigt för oss och alla medarbetare har tillgång till ett brett utbud av träningsaktiviteter.


ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiadministratör hanterar du funktionen för inkommande fakturor, betalningar, bokföring, avstämning av balanskonton mm. För att kunna utgöra ett stöd till övriga användare behöver du ha god förmåga att se och förstå samband med andra moduler som t ex lagerhantering. Du utbildar andra användare inom ditt område och medverkar till att skapa, förbättra och dokumentera rutiner. Som en del i enheten arbetar du nära dina kollegor, men du har ditt eget ansvarsområde. Vi värdesätter ett gott arbetsklimat med samarbete, kompetens och kreativitet. Inom enheten bidrar alla till helheten och vi har ambitionen att tillsammans och kontinuerligt utveckla enhetens arbete.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med gymnasieexamen med minst tre års erfarenhet av ekonomiadministration inriktning leverantörsreskontra i en större organisation samt erfarenhet av Agresso leverantör/EFH. Du ska ha god svenska i tal och skrift. Erfarenhet av arbete i kommunal organisation och eftergymnasial utbildning inom redovisning eller motsvarande är meriterande.
För att lyckas i rollen ska du vara stabil, noggrann, ansvarsfull och lyhörd. Du har alltid ett professionellt bemötande i dina kontakter, både externt och internt. Funktionen är relativt självständig och det är därför nödvändigt att du har drivkraft och tilltro till din egen förmåga att föra arbetet framåt.


ÖVRIGT
Intervjuer kommer att genomföras under vecka 17 och 18.

Innan anställning kommer alkohol- och drogtest att genomföras enligt förbundets policy. Tester sker i samarbete med vår företagshälsa.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

IT tekniker på enheten
031 3352600
Personalspecialist Per Hassling
031-335 2786
Enhetschef Lennart Liljeroth

Enhetschef Torbjörn Petersson
031-3352674
Teknisk Förvaltare Magnus Hedenström
031-3352794
Personalspecialist Annika Celegin
031-335 2927
Enhetschef på personalenheten Annika Pettersson
031-335 27 82
Personalspecialist Susanne Andersson
031-335 29 86
Enhetschef RiB och Värn Johan Fors
031-3352612
Enhetschef Robert Olsson
031 335 29 83

Sammanfattning

Besöksadress

Åvägen 2 40224 Göteborg
None

Postadress

Box 5204
Göteborg, 40224

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024