Ekonomiadministratör (tidsbegränsad anställning)

Arbetsbeskrivning

vid Institutionen för astronomi. Sista ansökningsdag: 2017-10-16.

Institutionen för Astronomi är en institution inom den Naturvetenskapliga fakulteten vid Stockholms universitet. Institutionen består av omkring 30 lärare/forskare, 25 doktorander och 5 teknisk/administrativ personal. Vid institutionen finns också Institutet för solfysik som bedriver forskning inom solfysikområdet och är ansvarigt för driften av det svenska 1-m-solteleskopet på La Palma, SST.

Arbetsuppgifter
Dina grundläggande arbetsuppgifter är att vara aktivt stöd inom ekonomiärenden exempelvis:


• ekonomiadministration, vilket inkluderar bland annat: kvittohantering, ersättning för utlägg till våra internationella gäster
• granskning av reseräkningar
• registrering av leverantörsfakturor
• att vara behjälplig vid projektredovisning samt avstämningar till finansiären
• att vara behjälplig vid bokslutsarbeten och budgetering
• annan typ av stöd inom administration som kan förekomma som till exempel vid disputationer, konferenser, bokning av resor, osv.
• i din roll som arkivvårdare kommer du att utifrån de rådande riktlinjerna och det statliga regelverket arbeta med att fortsätta bygga upp och underhålla det befintliga arkivet och systemet för diarieföring av diverse dokumentation.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en gymnasieexamen med inriktning mot ekonomi, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift, då flertalet av institutionens anställda är engelskspråkiga.

Det är meriterande, om du arbetat på en statlig myndighet tidigare med liknande arbetsuppgifter och att du har erfarenhet av ekonomisystemet Raindance samt det personaladministrativa systemet Primula. Det är en fördel om du har kännedom om arkiveringsrutiner inom staten, men dock inget krav.

Vi kommer att lägga stor vikt vid de personliga egenskaperna, såsom mycket god samarbetsförmåga, att jobba självständigt och ta egna initiativ. Du är en noggrann, serviceinriktad och strukturerad person med god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska då flertalet av institutionens anställda är engelskspråkiga. Du har god datorvana och är flitig användare av excel samt har lätt för att sätta dig i nya datorsystem.

Anställningsvillkor
Anställningen är ett vikariat (15 mån), på deltid fr.o.m november 2017 som avser 20 % med övergång till 80 % från januari 2018, vid behov kan vikariatet övergå till heltid. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk.

Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av prefekten, professor Peter Lundqvist, tfn 08-553 78 518, prefekt@astro.su.se samt personaladministratör Rocio Andersson, tfn 08-553 78 501, rocio.andersson@astro.su.se.

Fackliga företrädare
Anqi Lindblom-Ahlm (Saco-S) och Lisbeth Häggberg (Fackförbundet ST och Lärarförbundet), tfn 08-16 20 00 (vx), samt seko@seko.su.se (SEKO).

Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem genom att klicka på knappen ”Ansök”. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.

Anvisningar för sökande finns på webbsidan: anvisningar – sökande.

Välkommen med din ansökan!


Stockholms universitet – hos oss ger utbildning och forskning resultat.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms Universitet STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk.
  • Deltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 9 oktober 2017

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024