Ekonomiadministratör till Alafors

Ekonomiadministratör till Alafors

Arbetsbeskrivning

Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

På Ale kommuns redovisningsenhet i Alafors arbetar sex personer. Vi som arbetar här är redovisningschef, redovisningsekonom samt fyra ekonomiadministratörer. Då en av våra medarbetare går vidare mot nya äventyr söker vi en ny ekonomiadministratör. Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och kollegor som har en härlig sammanhållning där ett gott bemötande och service står i centrum.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna består främst av leverantörsreskontra, skanning och annan fakturahantering, utanordningar samt allehanda ekonomiadministration, där en stor del av arbetet behöver ske på plats. Arbetet innebär en hel del kontakter med leverantörer och kommunens medarbetare. För att uppnå hög flexibilitet inom redovisningsgruppen lägger vi vikt vid att kunna behärska andra arbetsuppgifter inom redovisningsområdet såsom fakturering och kundreskontra, kassa/bank-dagbokföring, bokföringsorder, kontoavstämningar, momsredovisning etc.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med minst gymnasieutbildning inom ekonomi eller annan för arbetet lämplig utbildning. Eftergymnasial utbildning inom relevant område är meriterande. Du har goda IT-kunskaper, vana vid Office-paketet och lätt för att lära dig nya affärssystem. Du har god administrativ förmåga, samarbetsförmåga och är flexibel, du tycker om förbättringsarbete och är mycket serviceinriktad. Vi ser helst att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Då vi vid årsskiftet byter ekonomisystem är det meriterande med kunskaper i Unit4 ERP.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Redovisningschef Monika Lechelt
0303-33 02 79

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ale kommun, Redovisningsenheten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2021
  • Ansök senast: 29 maj 2021

Besöksadress

Ledetvägen 6 ALAFORS
None

Postadress

Ledetvägen 6
ALAFORS, 44980

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024