Ekonomiadministratör till Enheten för ekonomiadministration

Arbetsbeskrivning

Domstolsverket arbetar med administration och utveckling för Sveriges Domstolar. I Domstolsverket arbetar cirka 390 personer och myndigheten är placerad i Jönköping där vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och utvecklande miljö. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.

Ekonomiavdelningen ansvarar för finansiering, budgetering, redovisning, uppföljning, analys och prognostisering av ekonomin och verksamheten, för upphandling och avtal, för ekonomiadministrationen inom Sveriges Domstolar samt för utveckling och förvaltning av systemstöd.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som ekonomiadministratör arbetar du med löpande redovisning vilket omfattar bl.a. kontering av leverantörsfakturor. Samtliga leverantörsfakturor hanteras elektroniskt, antingen som skannade fakturor eller som SVE-fakturor. Utöver fakturahantering ansvarar enheten för sändning av betalfiler, bokföring av in- och utbetalningar, avgifts- och konkurshantering samt avstämningar. Enheten är också första linjens support i ekonomiadministrativa frågor inom Sveriges Domstolar.

Ekonomiavdelningens strategiska mål är Nöjda kunder, Effektiva processer, Ständiga förbättringar, Attraktiv arbetsplats och en Ekonomi i balans. Enheten för ekonomiadministration jobbar aktivt med målen genom att till exempel följa nyckeltal och utveckla våra processer. Enheten jobbar uppdelade i team med olika ansvarsområden och enligt ett lärande arbetssätt.

KVALIFIKATIONER
Du har en treårig gymnasieutbildning med en ekonomisk inriktning eller motsvarande samt har erfarenhet och kunskap av ekonomiadministrativt arbete. Tidigare erfarenhet av statlig redovisning och kunskap av ekonomisystemet Agresso ser vi som meriterande.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att vi ska trivas tillsammans och samarbeta effektivt, så vill vi att du är en positiv och ansvarstagande person som är flexibel, prestigelös och gärna hjälper till där det behövs. Som person är du noggrann, strukturerad, effektiv och har god sifferförståelse samt har lätt att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och tycker om att ta egna initiativ. Du prioriterar och levererar inom uppgjorda tidsramar. Det är även viktigt att du har en förmåga att arbeta utåtriktat och kommunikativt samt att du är serviceinriktad då du i din roll har kontakter både internt inom Sveriges Domstolar men även externt. Du tycker även att det är viktigt att tillföra en god stämning bland dina kollegor.

ÖVRIGT
Domstolsverket tillämpar provanställning.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pia Åkerberg
036-15 55 93
Viveca Falk
036-15 53 80
Henrik Rosell
036 – 15 53 77
Pia Kopp
036 – 15 53 86
Karin Klahr

Henrik Rosell
036-15 53 77
Markus Erlandsson
0705-35 96 02
Anna Widing-Torstensson
0734 - 60 61 71
Kjell-Åke Nilsson
0708-35 96 80
Marina Lindgren Sand
0708-29 62 70

Sammanfattning

Besöksadress

Kyrkogatan 34 Jönköping
None

Postadress

None
Jönköping, 55181

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024