Ekonomiadministratör till redovisningsenheten, särskild visstidsanställning

Ekonomiadministratör till redovisningsenheten, särskild visstidsanställning

Arbetsbeskrivning

Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?

ARBETSUPPGIFTER
Redovisningsenheten i Ale kommun söker en ekonomiadministratör, med placering i Alafors.

Arbetsuppgifterna inom enheten består av fakturering och kundreskontra, fakturaskanning och leverantörsreskontra, utanordningar, bokföringsorder, kassa/bank-dagbokföring, kontanthantering, kontoavstämningar, momsredovisning, systemunderhåll, systemsupport, internkontroll, arkivering med mera. För att uppnå hög flexibilitet lägger vi stor vikt vid att våra ekonomiadministratörer behärskar flera av dessa arbetsuppgifter.

Vi arbetar kontinuerligt med effektivisering av arbetssätt och processer. Vidare har gruppen som mål att utvidga utbudet av digital service till våra kunder där så är fördelaktigt och efterfrågat.

Arbetet på enheten innebär många kontakter externt såväl som internt med kommuninvånare såväl som leverantörer, kollegor inom kommunen etc. Vidare erbjuds varierande arbetsuppgifter men även flertalet återkommande och standardiserade. Arbetet utgår från vårt kontor i Alafors.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med minst gymnasieutbildning inom ekonomi eller annan för arbetet lämplig utbildning. Du har goda bokföringskunskaper, IT-kunskaper, vana vid Office-paketet och lätt för att lära dig nya saker. Du är självgående, strukturerad och noggrann, har god samarbetsförmåga, ser positivt på förbättringsarbete och är serviceinriktad. Det är viktigt att du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift. Vi ser helst att du tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande med kunskaper i Unit4 ERP. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Redovisningschef Monika Lechelt
0303-33 02 79

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ale kommun, Redovisningsenheten
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 mars 2023
  • Ansök senast: 10 april 2023

Besöksadress

Ledetvägen 6 ALAFORS
None

Postadress

Ledetvägen 6
ALAFORS, 44980

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024