OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.
Våra myndighetsgemensamma enheter levererar administrativa tjänster och är ett stöd till Lantmäteriets verksamhetsområden. Här är du med och ser till att vardagen fungerar! Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs.
ARBETSUPPGIFTER
Inom ekonomienheten hanterar vi exempelvis granskning och kontering av leverantörsfakturor samt betalning av dessa. Vid månads- och årsbokslut görs kontoavstämningar samt upprättande av bokslutsspecifikationer och hantering av omföringar. Vidare hanteras också kundfakturering, inbetalningar, kravhantering, anståndsansökningar samt att upprätta attestblanketter, hantera inkommande post och påminnelsehantering. Inom enheten hanteras även administration av stämpelskatt och expeditionsavgifter gällande inskrivningsärenden, till exempel lagfart och inteckningar. Enheten svarar också på frågor från externa kunder och leverantörer.
Vi tillämpar ett teambaserat arbetssätt och arbetar med ständiga förbättringar av våra processer. Därför utvecklas våra arbetsuppgifter kontinuerligt och arbetsuppgifter inom andra områden kan bli aktuellt.
Denna tjänst är en visstidsanställning under ca 1 år.
KVALIFIKATIONER
Vi ser att du som söker har minst en 3-årig gymnasieutbildning samt yrkeserfarenhet av ekonomiadministrativa arbetsuppgifter.
Det är meriterande är om du har erfarenhet av ekonomisystemet Unit4 Business World (UBW, Agresso).
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser att du som person är strukturerad och lösningsorienterad.
ÖVRIGT
På Lantmäteriet arbetar vi med att säkra ägandet av fastigheter och att tillgängliggöra geodata till samhället och vi är myndigheten som tar ledning i digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Vi vet att våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. Genom att arbeta med jämställdhet och mångfald som självklara delar av verksamheten skapar vi en inkluderande kultur där olikheter är en av våra framgångsfaktorer. I vårt medarbetarskap ingår det att alla medarbetare agerar utifrån vår värdegrund: service, öppenhet och handlingskraft.
Hos oss har du möjlighet att utföra arbetsuppgifter till stor del på annan plats än kontoret. Det är verksamheten och gällande regelverk som styr. Vi kallar det den hybrida arbetsplatsen.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om tjänsten besvaras av de kontaktpersoner som anges i annonsen.
Urval sker löpande under ansökningstiden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunikationschef Eva Ferndahl
026-63 32 07
Sektionschef Benny Andersson
026-63 34 33