Ekonomiadministratörer till vårt huvudkontor i Solna

Ekonomiadministratörer till vårt huvudkontor i Solna

Arbetsbeskrivning

Särnmark är ett av Sveriges äldsta företag inom personlig assistans och grundades av nuvarande ägare 1992. Vi är ett värderingsdrivet bolag som lägger stor vikt vid individens engagemang och förmågor. Under de senaste åren har vi utökat våra affärsområden och Särnmark erbjuder idag våra kunder personlig assistans över hela Sverige, ledsagar- och avlösarservice i Stockholms stad samt rehabilitering av patienter på den spanska solkusten. Vi har idag över 3500 engagerade medarbetare över hela Sverige och i Spanien, som varje dag levererar vårt löfte ”ett bättre liv” till våra kunder.

 

Just nu söker vi dig som vill arbeta deltid/heltid under en tidsbegränsad period. Kanske är du student och vill arbeta extra vid sidan av studierna? Är du noggrann och har ett öga för detaljer samt har ett gott sinne för siffror? Perfekt, då är det dig vi söker.

Arbetsuppgifter i rollen som ekonomiadministratör

Som ekonomiadministratör hos oss kommer du arbeta självständigt med att upprätta och sammanställa ansökningar till kommuner runt om i Sverige. Ansökningarna avser ersättning för sjuklönekostnader inom personlig assistans. Ansökan innehåller flera underlag som du kommer hämta från vårt verksamhetssystem, tidsrapporteringssystem och lönesystem. Förutom framtagande av underlag kommer du generera kostnadsrapporter som du behöver granska och säkerställa innan de bifogas till ansökan. Ansökningarna ska följa den kvalitetssäkring som finns framtagen för respektive kommun. Det förutsätter att du i ditt arbetssätt är noggrann och att du har ett gott sinne för detaljer då vi skickar ansökningar till ca 100-120 kommuner i Sverige.

 Kvalifikationer


• Gymnasial utbildning inom ekonomi/administration
• Studerande på högskola eller yrkeshögskola inom administration, lön eller ekonomi.
• Erfarenhet av arbete inom ekonomi, lön eller administration
• God förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.
• Systemvana
• Erfarenhet av att arbeta i MS Office, främst Excel

 Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper. För att lyckas i rollen tror vi att du är en noggrann och strukturerad person som gillar att arbeta målinriktat och uppvisa goda resultat.

Övrigt

Annonsen avser flera tjänster under en tidsbegränsad period. Tillträde snarast möjligt. Arbetstid dagtid cirka kl. 8-17. Du bör kunna arbeta minst 2 dagar per vecka, på plats på vårt huvudkontor i Arenastaden i Solna.

Intervjuer kommer ske löpande så vänta inte med att ansöka om du är intresserad.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Särnmark Assistans Särnmark Assistans, Särnmark Assistans
Särnmark Assistans
HR-ansvarig Karolina Carrick
08-505 920 16
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-0653699 eller 054-7773774
Carina Molin, Assistansrådgivare
072-065 36 99 eller 054-777 37 74

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Särnmark Assistans AB
  • 3 platser
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2023
  • Ansök senast: 17 november 2023

Besöksadress

Solna
None

Postadress

Smidesvägen 7, 3tr
Solna, 17141

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024