Ekonomiansvarig

Ekonomiansvarig

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Ytab är specialister på ytbehandling med starkt fokus på plast och komposit. Vi har anläggningar i Sverige och Ungern. Vi har många små, medelstora och stora kunder inom många branscher, inklusive bilbranschen, konsumentelektronik, vitvaror, möbler, medicinteknik och inredning. Ytabs fabriker är några av de mest högteknologiska lackeringsanläggningarna i Europa. Våra tillverkningslinjer är helautomatiserade och använder robotstyrd och digital processtyrning. Koncernen YTAB Group AB består moderbolag med tre tillhörande dotterbolag, varav ett av dessa är placerade i Ungern. Koncernens årsomsättning uppgår i genomsnitt till 75 MSEK. Ytab-koncernen har totalt 90 högt kvalificerade och erfarna anställda. Tillsammans utgör de en professionell, kundfokuserad och kostnadseffektiv partner som kan göra underverk.

Vi söker nu en ny ekonomiansvarig till vår koncern och framför allt våra svenska bolag.

Dina arbetsuppgifter
Du som vår ekonomiansvarig kommer att arbeta brett och ansvara för allt från löpande bokföring, löner till koncernredovisning. Följande arbetsuppgifter kommer du att ansvara för;

- In och utbetalningar
- Budget
- Bokföring, löpande redovisning
- Månads- och årsbokslut
- Löneadministration för ca 50 medarbetare
- Deklaration
- Koncernredovisning och konsolidering
- Kontrolluppgifter till myndigheter
- Rapportering till myndigheter
- Periodisk sammanställning
- Deltagande vid inventering

Du kommer även att delta i prognoser samt ansvara för framtagning av analyser, statistik och nyckeltal. Om det är någon del du inte arbetat med tidigare så löser vi det med konsulter.

Din bakgrund/Dina egenskaper
Du som söker har tidigare arbetat i en liknande roll eller på en redovisningsbyrå och har minst fem års erfarenhet. Vi ser gärna att du har en utbildning inom aktuellt område. Meriterande om du har en bakgrund inom produktion. Du trivs att arbeta i högt tempo, är noggrann och är säker i din roll som ekonomiansvarig. Du skall ha god datorvana och vara van användare av ekonomisystem och Office programmen. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, i svenska och engelska.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker därför dig som är ärlig, positiv, lojal och flexibel. I ditt arbetssätt är du analytisk, strukturerad och en god samarbetare. Du är van att arbeta självständigt och trivs med det. Meriterande är om du arbetat i affärssystemet Jeeves/Garp och Kontek lön.

Information och kontakt
Tjänsten är en tillsvidareanställning hos Ytab. Tjänsten är placerad i Näsum med start snarast möjligt. B-körkort är ett krav och vi ser gärna att du bor inom rimligt pendlingsavstånd. Tjänsten är på heltid.

Vi tillämpar löpande urval så skicka in din ansökan snarast möjligt via Wikans hemsida, www.wikan.se. Sista ansökningsdag är den 18 november.

För mer information eller frågor kontakta rekryteringskonsult Sara Kvist på telefon 044 - 590 65 12.

Välkommen med din ansökan!

Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Andersson
0381-480 951
Elof Jansson
044-590 65 04
Lars Berntsson
044-5906505
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Stefan Johansson
0417-77 99 81
Petter Bengtsson
0417-77 99 83
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Stefan Johansson
0417-779981
Andreas Håkansson
044-590 65 07
Petter Bengtsson
0417-779983

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wikan Personal AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2021
  • Ansök senast: 18 november 2021

Besöksadress

Järnvägsgatan 2
None

Postadress

Götgatan 1
Kristianstad, 29133

Liknande jobb


CFO/COO till Vägjobb Stockholm!

CFO/COO till Vägjobb Stockholm!

14 maj 2024

13 maj 2024