OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
VILKA ÄR VI?
Diplomat Dörrar AB har en lång tradition inom dörrtillverkning och är en av de ledande dörrtillverkarna i Sverige. I småländska Bankeryd producerar vi årligen cirka 25 000 ytterdörrar. Företaget har cirka 75 anställda och finns representerat över hela Sverige.
Diplomat Dörrar AB är sedan 2006 en del av börsnoterade Inwido. Som Europas ledande fönsterkoncern är Inwidos affärsidé att utveckla och sälja marknadens bästa kundanpassade fönster- och dörrlösningar, via en decentraliserad struktur och med fokus på den konsumentdrivna marknaden.
Inwido består av 32 affärsenheter med cirka 4 900 anställda i elva länder. 2021 omsatte koncernen 7,7 miljarder kronor med en operationell EBITA-marginal på 11,9 procent. Inwido är sedan 2014 noterat på Nasdaq Stockholm.
VAD ERBJUDER VI?
Som ekonomiansvarig på Diplomat Dörrar tar du ansvar för hela ekonomiprocessen i stort och smått, inklusive redovisningen - du får även möjlighet att arbeta utvecklingsorienterat och genomdriva förbättringsprocesser inom ekonomi i andra delar av verksamheten. Så nu vill vi hitta dig som har stort fokus på både redovisning och förbättringsprocesser, och som vill vara med och bidra på vår fortsatta resa!
I din roll ansvarar du för den löpande redovisningen, månads- och årsbokslut samt rapportering, uppföljning och analyser. Du arbetar nära verksamheten där du bidrar med din kompetens och agerar som beslutsstöd och support. I rollen ingår även rapportering kopplat till personal, miljö och hållbarhetsarbete. Du ingår i den lokala ledningsgruppen och du rapporterar till vd.
DETTA KAN DU.
Ekonomisk utbildning eller motsvarande genom arbetslivserfarenhet.
Du har en bakgrund i liknande roll, meriterande om du även har utvecklat processer och arbetssätt.
Goda kunskaper i Excel och PowerBi.
Har du erfarenhet från ett producerande bolag så är detta ett plus.
Svenska och engelska i tal och skrift.
DETTA ÄR DU.
Du är trygg i dig själv, prestigelös och har hög ansvarskänsla. Du har förmågan att skapa en god struktur och planera ditt arbete självständigt. För oss är det viktigt att du interagerar med verksamheten genom att vara kommunikativ och bygga relationer.
Tycker du dessutom om utveckling och att förbättringsprojekt är spännande, så kan det här vara rollen för dig. Välkommen med din ansökan!
BRA ATT VETA.
Placering i Bankeryd.
Tjänsten avser en tillsvidareanställning, med tillträde snarast möjligt.
Du rapporterar till vd.
Sista dagen att visa ditt intresse är 4 september, men vi tillämpar löpande urval.
Har du frågor om tjänsten, kontakta Elina Terne, 073-039 70 04, eller Christine Mannerstråle, christine@addpeople.nu.