Ekonomiansvarig

Ekonomiansvarig

Arbetsbeskrivning

Vi söker en svensktalande Ekonomiansvarig som vill arbeta i en bred roll som stödjer våra affärsenheter i Europa och USA. Som vår Ekonomiansvarig rapporterar du direkt till vår CFO och kommer att bidra till allt som rör redovisning, rapportering, bokslut och budget.

På Minna kopplar vi samman globala banker och fintechs med abonnemangsföretag för att ge konsumenter abonneamangshantering i realtid genom självbetjäning i appen. Vi ger konsumenterna möjlighet att hantera sina abonnemang och återkommande betalningar på ett ställe med kontroll, valmöjligheter och bekvämlighet.

Vi växer och därför behöver vi skalbara processer, ofta byggda på automatiseringar, för all finansiell hantering. Det här är ett förändringsarbete som du kommer få möjlighet att driva och vidareutveckla.

Du kommer att ansvara för:

- Budgetering
- Investerarrapportering
- Redovisnings- och rapporteringsaktiviteter såsom fakturering och betalningar
- Hantera finansiella krav såsom aktivering av utvecklingskostnader
- Att driva de finansiella revisionsprocesserna
- Skapa och analysera finansiella rapporter
- Finansiell leverantörshantering
- Koordinera våra partners för lön i flera länder
- Utläggshantering
- Se till att vi hanterar riske samt följer lagar och regler ur ett finansiellt och redovisningsperspektiv

Du kommer att trivas i denna roll om du:
- Vill använda dina omfattande kunskaper om svenska och utländska bokförings- och redovisningsprinciper, praxis, standarder, lagar och förordningar i en bred roll
- Är van att arbeta självständigt och drar dig inte för att ta ägarskap
- Ser fram emot att bidra i en dynamisk och snabbt utvecklande organisation som hanterar globala marknader
- Har viss erfarenhet och/eller intresse av personalekonomi och lönefrågor för att samordna med våra lokala partners
- Är nyfiken på det okända och motiverad att lära
- Brinner för att hitta smartare och mer kostnadseffektiva sätt att arbeta

Frihet att välja sitt sätt att arbeta
Ingen är den andra lik och därför kan du skräddarsy ditt arbetsliv så att det passar dig bäst. Du får möjligheten att arbeta på en hybriduppsättning - givetvis med den hårdvara och de verktyg du föredrar. Denna roll har sin bas i Göteborg.

Vi går löpande igenom ansökningarna och ser fram emot att välkomna vår nya kollega så snart som möjligt!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Minna Technologies
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 november 2022
  • Ansök senast: 7 maj 2023

Liknande jobb


Redovisningscontroller

Redovisningscontroller

23 maj 2024

16 april 2024

28 mars 2024

Accounting Professional

Accounting Professional

12 mars 2024