Ekonomiansvarig till Promega Biotech

Ekonomiansvarig till Promega Biotech

Arbetsbeskrivning

Som ekonomiansvarig på Promega Biotech Norden kommer du ha en betydande roll för företagets fortsatta framgång. Vi söker dig med en "can do"-attityd och en stark vilja att utvecklas. I rollen ges du frihet under ansvar från start, goda utvecklingsmöjligheter och du kommer arbeta tillsammans i ett team med högt tempo och ambitioner. Låter detta som en roll för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag, då vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Välkommen till Promega Biotech - en ledande leverantör av innovativa lösningar inom molekylärbiologi, cellanalys och biokemi. Med över 40 års erfarenhet av att utveckla högkvalitativa produkter och tjänster för forskning, diagnostik och läkemedelsutveckling är Promega Biotech stolta över att ha blivit en viktig partner för många forskningsinstitutioner och bioteknikföretag världen över. Promega erbjuder produkter som inkluderar en mängd olika reagenser, enzymer, kit och instrument för DNA-, RNA- och proteinanalys, genuttryck och funktionella studier av celler och vävnader. Promega arbetar också aktivt med att utveckla nya teknologier och metoder för att möta de ständigt föränderliga behoven inom life science-fältet.

Som ekonomiansvarig kommer du att ha en viktig och bred roll i företaget samt vara en central del av teamet. Du kommer att ha många kontaktytor, vilket innefattar allt från kommunikation med moderbolaget i USA till mer klassiska ekonomiuppgifter i form av hantering av kund- och leverantörsreskontra och banktransaktioner. Utöver ditt huvudsakliga ansvar över ekonomin kommer du även ha möjlighet att bidra till utveckling och förbättringsprojekt. Utifrån dina tidigare erfarenheter och ditt starka driv har du stora möjligheter att forma den här rollen efter ditt intresse!

Vi erbjuder dig:


* En stabil och trygg arbetsplats - här stannar medarbetarna länge!
* Stort fokus på work-life-balance med god flexibilitet
* Möjligheten att arbeta remote
* Årliga aktiviteter med hela teamet


ARBETSUPPGIFTER
I rollen kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter bestå av följande:


* Ansvara för kommunikationen med redovisningsbyrån som sköter löpande bokföring och bokslut
* Ha löpande kommunikation med moderbolaget i USA i ekonomirelaterade frågor
* Kund- och leverantörsreskontra
* Banktransaktioner (betalningar, registrera in- och utbetalningar i SAP samt bankavstämningar)
* Vid behov kontakt med myndigheter och myndighetsrapportering


Utöver huvudsakliga arbetsuppgifter:


* Order- och kundhantering
* Aktiv i förbättringsprojekt (t.ex. digitalisera ekonomiprocessen, ISO, systemuppdateringar m.m.)
* Inköps- och kontorsansvarig


Rollen kommer till en början innebära att vara ansvarig kontaktperson till företagets externa redovisningsbyrå, men på sikt är målsättningen att ta tillbaka några av dessa arbetsuppgifter. Detta ger dig möjlighet att utifrån din tidigare erfarenhet och intresse kunna bidra till att forma och utveckla rollen över tid.

VI SÖKER DIG SOM
- Några års erfarenhet som ekonomiassistent eller ekonomiansvarig
- Har kunskap om ekonomiflödets olika delar
- Känna sig trygg i att kommunicera på engelska

Det är även meriterande om du som söker har:


* Tidigare erfarenhet av mindre bolag, där man har haft möjligheten att axla olika roller och därigenom utvecklat en bred kompetens
* Arbetat på bolag med EU-överskridande handel
* Erfarenhet av att ha arbetat i SAP


Vi söker dig som är självgående, strukturerad och besitter ett starkt driv. Du trivs med att arbeta i en dynamisk miljö och har god förmåga att prioritera och hantera flera olika arbetsuppgifter samtidigt. Vi ser också att du är en lagspelare som trivs med att samarbeta och bidra till en positiv arbetsmiljö.

Övrig information


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, direktrekrytering
* Placering: Hybrid, kontor i Nacka


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Promega Biotech här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 april 2023
  • Ansök senast: 12 maj 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Ansvarig kock

Ansvarig kock

26 april 2024

Enhetschef till Måltidsservice

Enhetschef till Måltidsservice

19 september 2023

Ansvarig kock

Ansvarig kock

12 juli 2023

Restaurant Manager

7 juni 2023