Ekonomiansvarig till Synologen

Ekonomiansvarig till Synologen

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Nu finns möjligheten för dig som är ordningsam, strukturerad och serviceinriktad i ditt arbete och vill ha en bred roll med helhetsansvar för ekonomin. Vi söker för direktrekrytering till Synologen deras nya Ekonomiansvarig. Låter det som du? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

Rollen

Synologen är ett medlemsägt företag med anslutna butiker runt om landet. Kontoret i Kista/Akalla fungerar som ett servicecenter för anslutna butiker och här arbetar du tillsammans med 5 engagerade och kunniga kollegor i en trevlig miljö. Synologen hanterar en stor del av butikernas försäljning till företag vilket innebär stora flöden av transaktioner och fakturering. I rollen som Ekonomiansvarig arbetar du brett med alla uppgifter kopplade till ekonomin inom företaget; Du kommer arbeta till stor del med kund- och leverantörsreskontra samt ansvarar för bland annat den löpande redovisningen, avstämningar och bokslut samt lön. Synologen har ett antal aktiebolag och en stiftelse där all hantering sköts av Ekonomiansvarig. Du är ensam i din roll och blir en viktig nyckelspelare för hela organisationen. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt. Som anställd hos Synologen har du tillgång till en rad förmåner som bland annat 37,5 timmars arbetsvecka, högt friskvårdsbidrag, närhet till kollektivtrafik, parkeringsmöjligheter och sist men inte minst - gott kaffe och trevliga kollegor.

Hur dina arbetsdagar ser ut

I rollen har du bland annat följande arbetsuppgifter:

• Kund- och leverantörsreskontra (ca 40%)
• Löpande bokföring
• Avstämningar
• Månads- och årsbokslut
• Årsredovisningar och deklarationer
• Löneadministration för 6 personer (Visma lön)
• Budget- & prognosarbete
• Kontakt med butiker, leverantörer och företagskunder via telefon och mail
• Adjungerad styrelsemöten för ekonomisk avrapportering och protokoll

Kunskaper och tidigare erfarenheter

För att lyckas och göra succé i rollen tror vi att du har:

• Ekonomisk utbildning
• Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna på ett mindre företag eller en medlemsorganisation
• Systemvana
• Mycket goda kunskaper i Excel
• Goda kunskaper i Word och Powerpoint
• Erfarenhet av Visma Business och Visma lön är meriterande
• Flytande svenska och mycket god engelska i tal och skrift

Personliga egenskaper

För att trivas och lyckas i rollen tror vi att du är en noggrann och kvalitetsmedveten person som arbetar både strukturerat och effektivt då det är många olika uppgifter att hantera löpande. Du trivs med att arbeta efter satta rutiner, är lösningsfokuserad, självständig och tar stort ansvar för ditt arbete. Rollen innebär många sociala kontakter via telefon och mail och det är därför viktigt att du även är serviceinriktad person som trivs med detta. Då det är få personer vid kontoret är det viktigt att du tar del av den sociala gemenskapen och deltar i aktiviteter och samvaro.

Om Synologen

Synologen är en rikstäckande medlemsorganisation med ca 110 butiker från norr till söder, som består av engagerade och kunniga optiker. Vi värdesätter personligt bemötande, kvalitet, kunskap och gott omhändertagande av din synhälsa. Våra medlemmar är de enda av Sveriges optiker som är kvalitetscertifierade enligt den internationella ISO-normen.

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!

The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år.

Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2020
  • Ansök senast: 12 april 2020

Liknande jobb


Chef Business Controlling

Chef Business Controlling

26 mars 2024

4 december 2023

25 oktober 2023