Ekonomiassistent 100 %

Arbetsbeskrivning

Kommunstyrelseförvaltningen söker

Ekonomiassistent 100 %

Åmål vid Vänern är en av Västra Götalandsregionens äldsta städer och är en innerkuststad med cirka 12 500 åretruntboende och ökar i invånarantal. Staden präglas av ett variationsrikt och gynnsamt företagsklimat och har en väl utbyggd barnomsorg och skola med fokus på utveckling. Åmål beskrivs idag av många som en av Sveriges främsta kulturstäder som dessutom har en rik tillgång på många aktiva idrottsföreningar bland annat inom golf, tennis, segling, hästsport och skidsport. Läs mer om Åmål på www.amal.se

Anställningsvillkor
Tidsbegränsad anställning 100 %, 3 månader med möjlighet till förlängning. Med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

Placering
Ekonomiassistenten är placerad vid ekonomienheten inom kommunstyrelseförvaltningen. Närmaste chef är ekonomichefen.

Arbetsuppgifter
Tjänsten är inriktad mot att arbeta med allmänna ekonomiuppgifter, såsom exempelvis bokföring, debiteringar, kassahantering, utredningar mm.

Då vi är en liten enhet så är samarbete en förutsättning, vilket innebär att tjänstens uppgifter och innehåll kan variera över tid

Kvalifikationskrav
Vi söker dig, med ekonomiutbildning. Du har förmågan att slutföra dina uppdrag. Du kan hantera Excel.

Meriterande
Ekonomiutbildning på gymnasienivå eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet från kommunal verksamhet är meriterande.

Personliga egenskaper
Du har förmåga att arbeta både självständigt som i grupp. Du ser det som självklart att arbeta med utveckling för att nå ständiga förbättringar. Du har sinne för analys och är strukturerad. Arbetet förutsätter att du är noggrann och att du har förmåga att prioritera. Vi ser också att du är en person som har förmåga att bidra till och bibehålla ett trivsamt arbetsklimat. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Information lämnas av
Patrik Eurenius, telefon 0532-170 34
Vision, Jerry Saxin telefon 0532-173 15

Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen senast söndagen den 28 juni 2015. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Åmåls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via epost eller pappersformat. Detta sker antingen via länken ,Jobba hos oss, på Åmåls kommuns hemsida, www.amal.se, eller genom ,Ansök via extern webbplats, på Platsbanken.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Malin Brunzell
0532-17191
Bitr förvaltningschef/biståndschef Kenneth Bramberg
0532-17130
Enhetschef Birgitta Jonasson
0532-77010
Kanslichef Ida Rådman
0532-17013
Facklig företrädare Marita Burman Linder
0532 17325
Enhetschef Magdalena Blomqvist
0532-17076
Kommunal Joachim Örtegren
010-4428613
Kommunchef Jeanette Lämmel
0532-170 12
Tillförordnad miljöchef Kent Gustawsson
0532-172 82
Vision Marita Burman Linder
0532 17325

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åmåls kommun
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Visstid 3 - 6 mån
  • Publicerat: 11 juni 2015

Besöksadress

Kungsgatan 26
None

Postadress

Kungsgatan 26
Åmål, 66222

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024