Ekonomiassistent 100 %

Arbetsbeskrivning

Kommunstyrelseförvaltningen söker

Ekonomiassistent 100 %

Åmål vid Vänern är en av Västra Götalandsregionens äldsta städer och är en innerkuststad med cirka 12 500 åretruntboende och ökar i invånarantal. Staden präglas av ett variationsrikt och gynnsamt företagsklimat och har en väl utbyggd barnomsorg och skola med fokus på utveckling. Åmål beskrivs idag av många som en aktiv kulturstad med en rik tillgång på många aktiva idrottsföreningar bland annat inom golf, tennis, segling, hästsport och skidsport. Läs mer om Åmål på www.amal.se.

Anställningsvillkor
Tidsbegränsad anställning 100 %, Med tillträde snarast eller enligt överenskommelse till och med 2017-08-31. Anställningen kan komma att förlängas.

Placering
Ekonomiassistenten är för närvarande placerad vid ekonomienheten inom kommunstyrelseförvaltningen. Närmaste chef är ekonomichefen.

Arbetsuppgifter
Anställningen som ekonomiassistent är inriktad mot att arbeta med kund- och leverantörsreskontra, bank- och kassahantering, bokföring och andra förekommande arbetsuppgifter på en ekonomienhet. Då vi är en liten enhet med få anställda är gott samarbete en förutsättning och en självklarhet. Få anställda innebär också att anställningens uppgifter och innehåll kan variera över tid.

Kvalifikationskrav
Vi har som krav att du har gymnasial alternativt eftergymnasial ekonomiutbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du är en van och kompetent Excel-användare samt har B-körkort.

Meriterande
Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter är meriterande men inget krav.

Personliga egenskaper
Du har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Du ser det som självklart att arbeta med utveckling för att nå ständiga förbättringar. Du har sinne för analys, är strukturerad och har förmågan att slutföra dina uppdrag. Arbetet förutsätter att du är noggrann, men att du även är effektiv och har förmåga att prioritera. Vi ser också att du är en person som har förmåga att bidra till och bibehålla ett trivsamt arbetsklimat. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.

Information lämnas av
Ekonomichef Stig-Arne Olsson, telefon 0532-170 34
Vision, Jerry Saxin telefon 0532-173 15

Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen senast tisdagen den 9 maj 2017. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Åmåls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Detta sker antingen via länken "Jobba hos oss" på Åmåls kommuns hemsida, www.amal.se, eller genom "Ansök via extern webbplats" på Platsbanken.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Malin Brunzell
0532-17191
Bitr förvaltningschef/biståndschef Kenneth Bramberg
0532-17130
Enhetschef Birgitta Jonasson
0532-77010
Kanslichef Ida Rådman
0532-17013
Facklig företrädare Marita Burman Linder
0532 17325
Enhetschef Magdalena Blomqvist
0532-17076
Kommunal Joachim Örtegren
010-4428613
Kommunchef Jeanette Lämmel
0532-170 12
Tillförordnad miljöchef Kent Gustawsson
0532-172 82
Vision Marita Burman Linder
0532 17325

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Åmåls kommun
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Visstid 3 - 6 mån
  • Publicerat: 24 april 2017

Besöksadress

Kungsgatan 26
None

Postadress

Kungsgatan 26
Åmål, 66222

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024