Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Bli en samhällsbyggare – jobba i Malmö stad!
Genom att arbeta i Malmö stad får du möjlighet att arbeta med hållbar samhällsutveckling. Som en samhällsbyggare spelar du en viktig roll i Malmös utveckling och därför ser vi oss som framtidens arbetsplats. Människors lika värde är en förutsättning för demokrati och är också en självklarhet i vår värdegrund.

Med 20 000 medarbetare är Malmö stad en av de största arbetsgivarna i Skåne. Vi har över 400 yrkeskategorier representerade inom 18 förvaltningar.

Malmö har utvecklats till en spännande stad som lockar såväl människor som företag. Malmöbor, investerare och turister möts av den kaxiga och vitala optimism som präglar staden. I detta expansiva skede står Malmö stad inför flera utmaningar där Stadsbyggnadskontoret har en viktig roll. Stadsbyggnadskontoret planerar staden och är myndighet för plan-, bygg- och lantmäterifrågor.

Administrativa avdelningen samordnar och stöttar Stadsbyggnadskontorets arbete rörande organisation,kommunikation, HR, ekonomi och administrativa system. Hr- och ekonomienheten är en del av Administrativa avdelningen och kommer framöver att bestå av tre ekonomiassistenter, två ekonomer och två HR-medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent på HR- och ekonomienheten kommer du att arbeta med leverantörsfakturer i Raindance till fyra av kontorets avdelningar och på dessa ansvarar du för kontering, cirkulering, rättelser av felkonterade fakturor och vidarefakturering.

Du kommer att ingå i assistentgruppen och samtidigt arbeta självständigt med de frågor som kommer till dig.

Du kommer bl. a att:
- Hantera kontorets EU-projekt
- Samordna den årliga inventeringen på kontoret
- Löpande uppdatera förteckning av alla förvaltningens leasingavtal
- Spara ner och skicka ut utfallsrapporter efter att aktuell månad är stängd
- Ha kontakt med leverantörer
- Månadsavstämning av balanskonto

Enheten har få medarbetare varpå backup och kunskap om varandras arbetsuppgifter är nödvändigt och som ekonomiassistent ska du också kunna e-handel, moms, intrastat och utrikeshandel, kundfakturor, krav, påminnelser och inkasso m.m.


KVALIFIKATIONER
För att trivas hos oss tror vi att du som person är självgående, utåtriktad och serviceinriktad samt tycker att det är roligt med personliga kontakter. Du är pedagogisk och kommunikativ eftersom du kommer att få förklara och besvara mycket frågor i tjänsten. Vidare trivs du med arbeta strukturerat och effektivt och har förmåga att prioritera mellan olika arbetsuppgifter.

Vi söker dig som har gymnasiekompetens och erfarenhet av fakturahantering. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Excel och erfarenhet av Raindance är meriterande. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet. Du delar Malmö Stads grundläggande värderingar om respekt, engagemang och kreativitet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Göran Blomé
040-342418
Ekonom Charlotte Valsberg
040-342310
HR-chef Anna Tullberg
040-342330
VISION Ingegärd Svensson
040-342279
SACO Karin Andersson
040-342480
SACO Peter Björck
040-342313
Enhetschef Lisa Holmdahl Pedersen
040-342322
HR-konsult Terese Arnkvist
040-342306
Enhetschef Katarina Lindberg
040-342373
HR-konsult Maria Edin
040-342306

Sammanfattning

Besöksadress

20580
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024