Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning


Ålder är visserligen ingen garanti för visdom, men vi vågar ändå påstå att vår långa erfarenhet gjort oss klokare. Vi har exempelvis lärt oss att vi ständigt måste utveckla nya lösningar för att leva upp till samtidens krav. Idag är vårt utvecklings- och kvalitetsarbete knutit till rutiner, program och certifieringar, men den starka viljan att tänka nytt har funnits i företaget sedan det grundades av snickaren Viktor Lindberg 1919. I dag är vi ungefär 280 anställda och omsätter ca 420 miljoner kronor.  Det gör oss till Sveriges största familjeägda köks- och badrumsföretag. Men framför allt är vi ett företag som använder vår långa erfarenhet för att utveckla nya idéer.


 

Vi har en positiv försäljningsutveckling och söker därför ytterligare medarbetare inom vår ekonomiavdelning.

 

Rollen som ekonomiassistent

Arbetet innefattar ansvar för fakturering av levererade ordrar för två av våra affärsområden; byggprojekt respektive utställningar & husfabriker, tillsammans med övriga i ekonomigruppen. Du blir även back up för fakturering inom vårt tredje affärsområde där vi säljer badrumsinredningar via återförsäljare.

Andra arbetsuppgifter är bevakning, påminnelser och krav samt att ta fram och bedöma kreditupplysningar. Avstämning av inventering av köks- och badprodukter i utställningarna är andra arbetsuppgifter samt arkivering av ekonomiskt material.

Vår webb-shop har mottagits väldigt positivt med arbetsuppgifter som faller inom ekonomigruppen bla avseende att lägga upp kundnummer, hämta betalningar, PayEx, Klarna samt utfärda värdebevis.

 

Din profil
Vi söker dig som är gymnasieekonom, gärna med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Dina personliga egenskaper är viktiga och att du trivs och bidrar aktivt i en arbetsgrupp där alla jobbar tillsammans för att nå gemensamma mål.

Som person är du nyfiken, ambitiös och noggrann. Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av affärssystemet Movex.

 

Vi erbjuder
Ett omväxlande och utvecklande jobb som du har möjlighet att själv påverka. Arbete i en engagerad, generös och trevlig arbetsgrupp. Yrkesmässig utveckling i ett expansivt familjeföretag som lever efter mottot "ett personligt och tryggt val".

 

Tjänsten
Heltid på vårt huvudkontor i Vedum. Tillsvidareanställning med tillträde snarast. Anställningen inleds med provanställning 6 månader.

 

Vill du veta mer
Välkommen med frågor om tjänsten till vår ekonomichef Lena Karlsson tfn 0512-576 10, lena.karlsson@vedum.se. Allmänna frågor om att arbeta på Vedum besvaras av Birgitta Henriksson, personalchef, tfn 0708-220143, birgitta.henriksson@vedum.se.

 

Ansökan
Din ansökan behöver vi ha senast den 17 november.

För att vi skall kunna förbättra oss i vårt rekryteringsarbete vill vi gärna att du anger i din ansökan hur du fått kännedom om den lediga tjänsten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Birgitta Henriksson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vedum
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid
  • Publicerat: 6 november 2013

Besöksadress

Lövaråsgatan 6
None

Postadress

Lövaråsgatan 6
Vedum, 53484

Liknande jobb


7 juni 2024