OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Redovisningsassistent
OTC konsult är ett etablerat företag inom redovisningsbranschen med sitt huvudkontor beläget i centrala Stockholm. Genom åren har vi arbetat fram många olika lösningar för uppbyggnad och hantering av den externa ekonomiavdelningen för ägarledda företag. Vårt unika engagemang i kundens verksamhet samt en utbredd kompetens inom ekonomi tillsammans med effektiva lösningar är grunden för vår tillväxt.
ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir
- Löpande bokföring för alla bolagsformer
- Avstämningar
- Upprätta löneadministration
- Moms- och skattedeklarationer
- Sammanställning av dokument och kontrolluppgifter till olika myndigheter
- Organisera leveranser till och från OTC Konsult AB
- Beställningar samt ordning och reda kontor
- Assistera vid bokslut och leverans till revisorer
- Projektmedlem vid förbättringsarbeten kring interna processer
KVALIFIKATIONER/BAKGRUND
Du ska ha relevant utbildning med inriktning på redovisning. Du är en van användare av MS Office och särskilt Excel är ett dagligt verktyg för dig. Du är självgående, flexibel, initiativrik och engagerad samt tar fullt ansvar för dina arbetsuppgifter. Du rapporterar direkt till din kontorschef.