Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Gotland är en fantastisk plats att bo och leva på med ett rikt kulturliv, unik natur och en arbetsmarknad som präglas av entreprenörsanda. Idag är vi 57 000 invånare och vår förhoppning är att det i framtiden är ännu fler som valt att leva och bo här. På Gotland ansvarar Region Gotland för kommun- och landstingsuppgifter och har även det regionala utvecklingsansvaret. Inom Region Gotland arbetar ungefär 6000 engagerade medarbetare inom ca 240 olika yrken med att ge vård, omsorg, utbildning samt service till våra invånare. Arbetet inom Region Gotland baseras på vår värdegrund som är förtroende, omtanke och delaktighet.

Välkommen att bli en av oss!

Som en del av Region Gotland utvecklar och erbjuder serviceförvaltningen effektiva tjänster som skapar värde för kunden. Vi månar om kvalitet och service, är tydliga i våra åtaganden och för en aktiv dialog med våra kunder. Våra verksamhetsområden är inom ekonomi, personal, IT, telefoni, städ, transport, varuförsörjning, måltidsförsörjning och medborgarservice.

Avdelningen Ledningstöd söker en ekonomiassistent till enheten Administrativ service. Enheten tillhandahåller ekonomiadministrativt stöd såsom löpande redovisning, fakturahantering, extern- och intern debitering. Vi hanterar även uppgifter av regionövergripande karaktär och utför service på uppdrag av förvaltningarna.

ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara inläsning, kontroll, registrering och bokföring av inbetalningar inkl kontantinbetalningar, hantera delmakulering, stämma av kundfordringskonton samt uppläggning av autogiro och e-faktura. Vidare kommer du vid behov att fungera som ersättare för Systemadministratör, kundreskontra.

Tjänsten kommer att utvecklas beroende på enhetens behov samt din kompetens.

Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på www.gotland.com/leva

Inför rekryteringsarbetet har vi på Region Gotland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en 3-årig ekonomisk gymnasieutbildning eller annan utbildning som bedöms som likvärdig. Erfarenhet av arbete med fakturahantering, debitering, redovisning och bokföring är meriterade.

För att lyckas med uppdraget måste du vara noggrann och strukturerad i ditt arbete. Du skall kunna arbeta självständigt, men samtidigt ha förmågan att samarbeta med andra. Vi lägger också stor vikt på din serviceförmåga då det i detta arbete är centralt att bemöta människor med en hög servicenivå.

Kontaktpersoner på detta företaget

Evy Pettersson
0498-269161
Avdelningschef Kermith Larsson
0498-268435
Stf enhetschef Evy Pettersson
0498-269161
Avdelningschef Kermith Larsson
0498-26 84 35
Enhetschef Annelie Thomsson
0498-269192
Enhetschef Annelie Thomsson
073-7658558
Jurist Daniel Granlöf
0498-269918
enhetschef Per Lorén
0498-269805
handläggare Gustav Guteson
0498-269368

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Gotland, Administrativ service VISBY
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast, enl ök.
  • Publicerat: 6 maj 2014

Besöksadress

Visborgsallén 19 Visby
None

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024