Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Kort beskrivning av företaget:
PayEx är Nordens främsta experter på betalningar. Koncernen har kontor på flera håll i Norden och våra medarbetare är drivna, nyfikna och nytänkande. Sedan starten 1972 har vi utvecklat en gedigen kompetens inom områden så som betalningslösningar för internet- och mobilhandel, rating/billing, faktura- och reskontrahantering, inkasso samt kredithantering.
Vi söker en Ekonomiassistent till vårt huvudkontor i Visby innerstad.

Arbetsuppgifter
Redovisningsgruppen är en del av PayEx egen ekonomiavdelning och där arbetas det med allehanda löpande ekonomiuppgifter, som t ex bokföring, kontoavstämningar, utbetalningar till PayEx kunder och administration och hantering av PayEx leverantörsfakturor.

Din roll
Till redovisningsgruppen söker vi en ekonomiassistent som kommer arbeta med egna ansvarsområden inom ovanstående arbetsuppgifter. Din huvudsakliga inriktning kommer att vara mot leverantörsfakturor. I din roll som medarbetare i Redovisningsgruppen har vi även förhoppning om att du kommer kunna bidra till det förändringsarbete som pågår i vilket vi kvalitetssäkrar och effektiviserar rutiner.

Din kompetens
Vi vill att du har erfarenhet från tidigare arbete på en ekonomiavdelning. Har du arbetat med bokföring eller kontoavstämningar är det bra. Ytterligare ett plus är det om du har erfarenhet av leverantörsfakturor, kunskap inom redovisnings-och skatteområdet samt insyn i moms- och representationsregler.
Du bör ha minst gymnasieekonomiutbildning eller motsvarande.
För tjänsten krävs goda kunskaper i svenska språket. Stor vikt fästes vid personlig lämplighet.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PayEx Finance AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 23 juni 2008
  • Ansök senast: 31 juli 2008

Liknande jobb


14 juni 2024

Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

14 juni 2024