Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

add-logistics ab är det enda rekryterings- och bemanningsföretaget enbart inriktat mot transport och logistikområdet. För add-logistics är sekretess ett nyckelord, något alla kunder och kandidater kan förutsätta. För kunds räkning, en sjö- och flygspeditör med kontor i centrala Göteborg, söker vi nu en ekonomiassistent. Tjänsten innebär initialt ett uthyrningsuppdrag på 6 månader med mycket goda chanser till fast anställning. Tjänsten innefattar framförallt kontering av utländska leverantörsfakturor och sammanställning av obetalda fakturor. Arbetet innebär omfattande kontakt med agenter, främst via E-post. I tjänsten ingår även rapportering till huvudkontoret i Hong Kong vid varje månadsbokslut. Vi tror att du som söker har grundläggande ekonomikunskaper, viss speditionell kunskap är meriterande. Det är viktigt med goda engelskkunskaper i både tal och skrift. Eftersom mycket av arbetet sker i Excel så måste du även ha goda kunskaper i detta program. Som person är du positiv, engagerad, noggrann, strukturerad och bra på att själv lägga upp ditt arbete utefter tidsramar/deadlines. Även sifferkoll och förmåga att tolka avtal är egenskaper som värdesätts. Intresserad? Välkommen med Din ansökan så snart som möjligt!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: add-logistics AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 7 april 2008
  • Ansök senast: 7 maj 2008

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024