Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Vi söker för kunds räkning en ekonomiassistent som kommer att få ta eget ansvar för leverantörsreskontra.

Du kommer bl a att arbeta med:

-avstämningar av kundreskontrarelaterade konton
-agentkommissioner
-registrering av inbetalningar i olika valutor
-betalningspåminnelser
-uppdatering av kundregister
-deltagande i bokslutsarbete
-viss rapportering till huvudkontoret i Kanada

Du kommer även att fungera som back-up för den som är ansvarig för leverantörsreskontra och göra viss manuell fakturering.

Vi söker dig som har utbildning i ekonomi motsvarande gymnasienivå. Då tjänsten innebär självständigt ansvar för kundreskontran vill vi att du har flera års erfarenhet inom området samt har en god förståelse för bokföring. Det är meriterande om du har erfarenhet från hela flödet inom ekonomifunktionen. Då denna tjänst innebär dagliga kontakter med kunder utomlands är goda kunskaper i engelska ett krav. Vi ser vidare att du är en van användare av Excel. Som person är du öppen, ansvarstagande och noggrann samt har ett sunt förnuft som proaktivt tar tag i och löser uppgiften. Tjänsten är på heltid och du rapporterar direkt till redovisningschefen.

Tjänsten är till en början en uthyrnining, du blir anställd av Adecco och uthyrd till kund i sex månader. Efter det tar kund över anställning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 3 februari 2010
  • Ansök senast: 24 februari 2010

Besöksadress

Gustavsviksvägen 7
None

Postadress

None
ÖREBRO, 70230

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024