Ekonomiassistent 50% till statlig myndighet

Ekonomiassistent 50% till statlig myndighet

Arbetsbeskrivning

Till vår kunds huvudkontor i centrala Stockholm söker vi nu en ekonomiassistent för ett konsultuppdrag med start omgående fram till 30 april 2021. Vår kund arbetar primärt för att det skall finnas konkurrenskraftiga bolag i hela Sverige genom att erbjuda kunskap, nätverk och finansiering. En medarbetare beskriver arbetsplatsen på följande vis ”Det är en öppen, kreativ och en stimulerande arbetsmiljö där kunskap är ett nyckelord. Det finns någon att fråga om det mesta”.

Om tjänsten
Konsultuppdrag halvtid omgående fram till sista april nästa år med stor möjlighet till förlängning.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som ekonomiassistent kommer du till största del arbeta med att
• hitta och reda ut avstämningsdifferenser mellan försystem och ekonomisystem
• löpande granska och stämma av kundreskontraposter
• upprätthålla kontakten mellan handläggningssidan och ekonomienheten
• granska och rätta till fel i filinläsningar från försystem
• vid behov vara behjälplig vid utbetalningar
• vid behov vara behjälplig med övrigt vanligt förekommande ekonomiassistentarbete, exempelvis leverantörsfakturahantering, avstämning och korrigering av utbetalningar, löpande bokföring (främst omkonteringar i Agresso)


Vem är du?
Du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller redovisning, alternativt längre dokumenterad arbetslivserfarenhet inom ekonomi. För att lyckas i konsultuppdraget behöver du minst fem (5) års arbetslivserfarenhet från liknande tjänst. Du skall ha arbetslivserfarenhet från statlig myndighet samt intresse och god förståelse för statlig redovisning. Vidare skall du ha arbetat med kundreskontra där kundreskontraposter läses in via fil (genom integrerad systemlösning). Du har goda kunskaper i Agresso, Excel samt Officepaketet. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från ärendehanteringssystemet Nyps samt arbetat med betalningsfiler och inläsning av försystemtransaktioner i Agresso.

Du är van att arbeta självständigt, är flexibel och kan anpassa dig till nya situationer som uppstår snabbt. Då man som ekonomiassistent har många olika kontaktytor är det viktigt att du är mycket serviceinriktad samt van att delvis arbeta med repetitiva och ensidiga arbetsuppgifter.


Om verksamheten
Tjänsten är ett konsultuppdrag på halvtid till den sista april 2021 med möjlighet till max 12 månaders förlängning. Tjänstgöringsgraden kan ökas och minskas under uppdraget där eventuella ändringar meddelas senast två veckor i förväg. Du kommer vara anställd av Poolia Ekonomi! Vi är måna om att du som konsult hos oss skall trivas både ute på din arbetsplats samt som anställd av Poolia. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Vi erbjuder dig även friskvårdsersättning, rabatter på olika träningsanläggningar och sociala aktiviteter som anordnas av Poolia. Vid din sida har du en konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig ute på din arbetsplats så att du blir framgångsrik i ditt uppdrag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Pizzignacco

Asaad Amaya

Frida Aronson

Elisabeth Axelsson

Sebastian Monadjemzadeh

Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh

Johan Iggbom

Johan Iggbom

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Ekonomi AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 november 2020
  • Ansök senast: 12 november 2020

Besöksadress

Box 207, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024