Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Vi söker en duktig ekonomiassistent till en våra kunder för ett konsultuppdrag på sex månader med stora möjligheter till anställning hos kund för rätt person.

Då uppdraget är start omgående ber vi dig att skicka in din ansökan redan idag, urval sker löpande!

Arbetsuppgifter
I rollen ingår ansvar för företagets kund- och leverantörsreskontra. Det innebär arbete med fakturering, krav- och inkassohantering, registrering av inbetalningar, samt månatlig avstämning av kundreskontran. Du kommer även att ansvara för skanning och kontering av inkommande leverantörsfakturor, utbetalningar, samt månatlig avstämning av leverantörsreskontran. I tjänsten ingår även att vid behov, kunna stötta de övriga redovisningsfunktionerna.

Utbildning/erfarenhet
Vi ser att du har minst gymansieutbildning inom ekonomi samt minst tre års erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra. Vi ser gärna att du har arbetat med kravhantering både mot svenska kunder och även internationellt.

Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift, är van att arbeta i ekonomisystem och office-paketet. Det är meriterande om du har erfarenhet av Jeeves eller Visma.
Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper där vi värdesätter att du är självständig person, har ett högt engagemang och är van att arbeta mot givna deadlines. 

Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.

Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Björkegren
036-173261
Cecilia Björkegren
+4636173261
Jennie Lööf
036-173267

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Sverige AB, Poolia Jönköping AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100 %. Tillträde: omgående Visstidsanställning
  • Publicerat: 15 april 2016

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024