Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en ekonomiassistent till vårt huvudkontor i Örebro.

Som ekonomiassistent hos oss blir du en viktig del av vår ekonomifunktion. Du rapporterar till redovisnings­­chefen och dina huvudsakliga arbetsuppgifter är fakturering och ansvarig för kundreskontra. Kundreskontraprocessen innebär registrering av kundinbetalningar, utredning kring dessa, underhåll av kundreskontran, avstämningar mm.




I din roll kommer du att ha mycket kontakter över mail och telefon, såväl med externa kunder som internt inom företaget. Du kommer att ges möjlighet att förbättra och utveckla rutiner för processerna.






I tjänsten ingår också ett ansvar för redovisningen i två av koncernens mindre bolag.

Vi är ett litet team och stöttar varandra där det behövs. Så tillsammans med dina kollegor kommer du även att;

* stödja konsultchefer i löpande ekonomifrågor
* tillse att administrativa rutiner upprätthålls
* arbeta med andra vanligt förekommande administrativa arbetsuppgifter och kontorsgöromål
* supportera redovisningschef i ekonomiärenden

Trivs du även med att få växa i din roll som ekonomiassistent samt är beredd att ge det lilla extra, då kan vi ge dig goda utvecklingsmöjligheter.



Vi söker dig som tidigare har arbetat som ekonomiassistent och/eller redovisningsekonom. Du känner dig trygg med de löpande arbetsuppgifterna på en ekonomiavdelning och trivs med att arbeta med administrativa uppgifter i en bred tjänst. Förutom dina tidigare erfarenheter kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper, där du som person är positiv, flexibel och har förmågan att arbeta noggrant och strukturerat i ett ibland högt tempo. Du är initiativtagande, har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och prestigelös. Kunskap från systemet Pyramid är meriterande men inte ett krav.

Du har lägst gymnasial ekonomisk utbildning och/eller eftergymnasial utbildning. Du har goda kunskaper i MS-Office och framför allt Excel samt erfarenhet att arbete i ett affärssystem. Goda kunskaper i svenska både i tal och skrift.




Rekrytering kommer påbörjas direkt därför är det viktigt att du skickar in din ansökan redan idag. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.


Frågor gällande tjänsten kontakta Redovisningschef Annika Nyberg 070-289 97 21 alternativt HR Chef Sandra Jonsson 070-657 43 00

Kontaktpersoner på detta företaget

Exact Svenska Mätcenter AB

Sammanfattning

  • Arbetsplats: EXACT AB 1880
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej angivet
  • Heltid Permanent
  • Publicerat: 21 september 2016

Besöksadress

Gustavsviksvägen 7
None

Postadress

70230
1880, 70230

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024