Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Till en av våra kunder, Veoneer Sweden AB, söker vi nu en Ekonomiassistent för ett uppdrag på 6 månader med mycket god möjlighet till förlängning. Veoneer designar, utvecklar och tillverkar toppmodern mjukvara, hårdvara och system inom fordonssäkerhet till bilindustrin. Verksamheten har sin produktionssite i Vårgårda samt R&D verksamhet i Linköping.

Det här uppdraget är inledningsvis ett konsultuppdrag via Unik Resurs och placeringsort för uppdraget är Vårgårda.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I rollen som Ekonomiassistent tillhör du ett team inom Shared Service Center (SSC). SSC Europe är en enhet inom Veoneer Europe belägen i Sverige som bland annat stödjer verksamheten inom kundreskontra, leverantörsreskontra och MasterData. Du, tillsammans med ditt team, kommer också att vara en del av att driva kontinuerliga förbättringar för att fortsätta att utveckla SSC som ett finansiellt centrum för spetskompetens.





- Utföra fakturerings-, inkasso- och rapporteringsaktiviteter enligt specifika deadlines
- Utföra avstämningar
- Övervaka kundkontouppgifter för uteblivna betalningar, försenade betalningar och andra oegentligheter
- Göra analyser av betalningsmönster
- Undersöka och lösa kundområdesfrågor
- Vara delaktig i bokslut

Din profil

Vi söker dig som har:
- Examen inom redovisning, ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
- Förmåga att kommunicera flytande i tal och skrift på svenska samt engelska med betoning på engelska då du dagligen kommunicerar i språket
- Har goda kunskaper inom Officepaketet och då främst Excel
Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet som controller
- Kunskaper i affärssystemet Movex

Som person är du självgående och drivande med en stark ansvarskänsla för dina arbetsuppgifter och du trivs med en varierande vardag. Du har en god kommunikationsförmåga och är en lagspelare som bidrar med en positiv stämning. Du är en analytisk och strukturerad problemlösare som trivs med att hantera och slutföra parallella arbetsuppgifter och att alltid leverera enligt överenskommen tidsplan. Du ser möjligheter och trivs med att driva utveckling och förbättringsarbete inom ditt ansvarsområde.
I den här tillsättningen kommer vi att lägga extra stor vikt vid kompetenser inom problemlösning, anpassning, relationsbyggande, kommunikation, initiativtagande och samarbetsförmåga.

Ansök redan idag!
Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Linda Connbo och nås på 070-7950189 eller på linda.connbo@unikresurs.se

Väl mött!

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 november 2022
  • Ansök senast: 27 november 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024