Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Vi söker för kunds räkning en flexibel och utvecklingsintresserad Ekonomiassistent till etablerad entreprenör i Uppsala!

Dina arbetsuppgifter:
blir bl.a. att hantera leverantörreskontra med allt från verifiering och kontering till avstämningar, bankavstämningar, betalningar och fakturering. I jobbet ingår även andra administrativa arbetsuppgifter som att boka resor samt mailkorrespondens med dotterbolag och leverantörer för entreprenörens räkning.

Din utmaning:
förutom det löpande kommer du att arbeta med att utveckla struktur samt förbättra och förenkla rutiner och processer i en liten koncern som rör sig inom många olika verksamheter. Till ditt stöd finns en extern Controller/Ekonomichef som finns tillgänglig 2 dagar per vecka.

Din arbetsgivare:
är ett familjeägt holdingbolag som har ett 15-tal dotterbolag varav 3-4 är aktiva, främst inom fastigheter och IT. Koncernen är solid och entreprenören en idérik visionär som är väletablerad inom Uppsalas näringsliv.

Du erbjuds:
ett flexibelt och spännande jobb i centrala Uppsala med stor möjlighet till egen påverkan och goda utvecklingsmöjligheter. Lön och villkor kopplas till din erfarenhet och bakgrund och såväl hel- som deltidstjänstgöring är möjlig. Du kommer att vara placerad i samma lokaler som entreprenören och ett av dotterbolagen som har ett 20-tal medarbetare.

Din bakgrund:
vi söker dig som är trygg inom de olika momenten som ekonomiassistent med minst 3-årig gymnasieutbildning och gärna några påbyggnadsutbildningar. Du har några års arbetslivserfarenhet av en liknande roll, gärna inom entreprenörsföretag och kan därför vara startklar nästan omgående. Då företaget har en del utländska kontakter så krävs mycket goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift.

Din personlighet:
du är positiv, självständig, energisk, flexibel och nyfiken. Du tycker om när det händer saker, har skinn på näsan, är noggrann samt är van att själv prioritera.

Kontakt:
i denna rekrytering samarbetar företaget med Rekryteringsföretaget Capto HR. Urvalet sker löpande varför vi gärna ser att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Skicka din ansökan till info@captohr.se
Rubricera "Ansökan - Ekonomiassisten"

Har du ytterligare frågor kring tjänsten eller företaget är du varmt välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Björn Sweno 0734-44 30 40

Kontaktpersoner på detta företaget

Partner, rekrytering Eva Tyskling
073-930 49 66
Rekryteringskonsult Eva Tyskling
073- 930 49 66
Rekryteringskonsult Eva Tyskling
073-930 49 66
Fastighetschef Farzin Mirsaidi
08-591 261 15
konsult Eva Tyskling
0739 30 49 66
Rekryteringskonsult Capto HR Björn Sweno
0734443040
Rekryteringskonsult Sofia Jonsson
0708971969
Rekryteringskonsult Torbjörn Gustafsson
0734436528
Rekryteringskonsult Capto HR Torbjörn Gustafsson
0734436528

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CAPTO HR AB UPPSALA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 20 oktober 2016

Besöksadress

VAKSALAGATAN 6
UPPSALA

Postadress

VAKSALAGATAN 6
UPPSALA, 75320

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024