Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi efter en ekonomiassistent till vårt kontor i Stockholm! 🌞
Om Dryckeskonsult:
Vi på Dryckeskonsult har i över 15 års tid hjälpt butiker att öka sin försäljning och lönsamhet. Vi tillhandahåller alla de personalintensiva tjänster som krävs för att effektivisera driften och maximera försäljningen. Vi har också, som vårt namn antyder, en branschunik kompetens inom just dryckeskategorin.

Om tjänsten:
Nu söker vi en ekonomiassistent till vårt huvudkontor i Stockholm. Du kommer ingå i ett sammansvetsat admin-team som värdesätter att ha kul på jobbet.
I rollen som ekonomiassistent kommer du ha stort ansvar över företagets ekonomiska områden. Hos oss får medarbetaren vara med och utforma arbetsplatsen och sin roll, och vi värdesätter ett högt eget ledarskap och utvecklingsfokus.

Du kommer hantera breda arbetsuppgifter, där exempel på arbetsuppgifterna kommer att vara:
Ansvar för hela löneprocessen
Skapandet av underlag till fakturor och kundfakturor
Löpande månadsbokföring av in- och utbetalningar samt leverantörsreskontra
Hantering utbetalningar
Kontakt med anställda gällande lönerelaterade frågor (sjuklön, semester, friskvård, inkomstskatt etc)
Övriga administrativa uppgifter: anställningsavtal, rapportering till myndigheter
Samt övriga administrativa uppgifter

Du kommer rapportera till den administrativa chefen.

Din erfarenhet:
För rollen som ekonomiassistent ser vi gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller att du tidigare har arbetat med liknande arbetsuppgifter. Vi vill även att du har goda kunskaper i Officepaketet samt med fördel har arbetat i program som Visma Lön och Visma Admin.
Som person vill vi att du är självgående och samt tar eget ansvar i ditt arbete. Vi värdesätter att du är ordningsam, noggrann och flexibel i ditt arbete. Du är lösningsorienterad och tycker om att ta egna initiativ.
Du tycker även om att arbeta i grupp då du kommer ha ett tätt samarbete med dina kollegor på kontoret samt övriga medarbetare.


Övrigt om tjänsten:
Heltid
Tillsvidare
Arbete måndag till fredag, kontorstider
Tillträde mitten av juli (eller enligt ö:k)
Kontor på Linnégatan i Stockholm
Kontorshundar finns på kontoret 🐶

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan nu!

Kontaktpersoner på detta företaget

Felix Lingman
46705786288

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dryckeskonsult Sverige AB Söderhamn
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 maj 2023
  • Ansök senast: 14 juni 2023

Besöksadress

Apoteksgatan 2
Söderhamn

Postadress

Apoteksgatan 2
Söderhamn, 82630

Liknande jobb


Administratör Zeppelin Mining

Administratör Zeppelin Mining

7 december 2022

2 december 2022

Payroll Specialist - Global Mobility

Payroll Specialist - Global Mobility

25 november 2022

23 november 2022