Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Allmänt
I rollen som ekonomiassistent kommer du att tillhöra ett sammansvetsat team på 6 personer. Du kommer i ditt dagliga arbete eftersträva en så effektiv hantering som möjligt och tillsammans med övriga kollegor säkerställa att beslutade processer inom bolaget efterlevs. Då tjänsten inom ekonomiavdelning är ca 70% kommer du även att utföra vissa arbetsuppgifter för Inköpsavdelningen ca 30% som beskrivs nedan. Organisatorisk tillhör du dock Ekonomiavdelningen. Anställningen är en visstidsanställd på minst 1 år.
HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER - Ekonomiavdelningen
Ø Hantering inkommande leverantörsfakturor via post och mail
Ø Registrering och kontering av leverantörsfakturor
Ø Kvalitetssäkra leverantörsfakturor enligt interna och externa krav
Ø Avstämning av huvudbokskonto samt övriga underlag inför månads- och årsbokslut
Ø Arkivering av räkenskapsmaterial
Ø Aktivt arbeta för ständiga förbättringar inom det område man är verksam inom
Ø Delta i projekt
ARBETSUPPGIFTER – Inköpsavdelningen
Ø Hantera inköp utan artikelnummer tex arbetskläder, papper, verktyg, packmaterial mm
Ø Ta emot beställning från beställare
Ø Välja leverantör, skapa inköpsorder, kontrollera ordererkännande, ha kontakt med godsmottagare, ha kontakt med beställaren, följa upp att fakturan överensstämmer med beställningen
UTBILDNING OCH ERFARENHET
I den här rollen söker vi dig som är trygg i rollen som ekonomiassistent och har jobbat självständigt med det i några år. Vi ser gärna att du har en ekonomisk utbildning på minst gymnasienivå.
Du har lätt för att sätta dig in i nya system och det är ett plus om du har erfarenhet att ha arbetat i SAP tidigare.
Eftersom du kommer att ha många kontaktytor tror vi du har lätt för att samarbeta med andra, är prestigelös och är en person som skapar och bibehåller relationer. För att lyckas i rollen är det viktigt att vara noggrann och att du är van att arbete mot uppsatta ”deadlines”.
INTRESSEANMÄLAN
Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer så välkommen med din ansökan redan idag. Ansökan skickar du till mari.danielsson@btg.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalchef Petra Bachmann
0533-42724 0702610510
Karl-Erik Rudander
0533-42708

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BTG Instruments AB SÄFFLE
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juni 2023
  • Ansök senast: 15 augusti 2023

Besöksadress

Industrigatan
None

Postadress

Box 602
SÄFFLE, 66129

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024