Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av arbete med kund- och leverantörsreskontra? Är du en ansvarstagande person med stort servicetänk? Vill du bli del av ett stabilt företag på en spännande tillväxtresa? Då är den här tjänsten något för dig.

Om rollen
Som ekonomiassistent på Paragon Nordic arbetar du främst med leverantörsreskontra och kundreskontran samt är delaktig i den löpande bokföringen. Du är del av ett trevligt ekonomiteam där vi stöttar och hjälper varandra, men rollen innebär också självständigt arbete.


Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Leverantörsreskontra
Kontoavstämningar
Hantering av krav och inkasso
Kundreskontra; utredning av inbetalningar, uppföljning och kreditbedömning.
Registervård
Löpande supportärenden kring kundreskontra inom organisationen
Delaktig i års- och månadsbokslut
Övriga administrativa uppgifter



Tjänsten är heltid, tillsvidare, placerad vid huvudkontor i Vallentuna. Kontorstider är mån-fre 8:00-16:30, där du också har flextid. Vi ser gärna att du kan starta så snart som möjligt men tar hänsyn till eventuell uppsägningstid. Sex månaders provanställning.

Din profil
För att du ska trivas och lyckas i rollen söker vi dig som är strukturerad, självgående och lösningsorienterad. Med största sannolikhet har du arbetat på en ekonomiavdelning med kund- och leverantörsreskontra under minst några år. Vi ser gärna att du har förståelse för flödet inom reskontrorna och har arbetat med kontoavstämningar tidigare. Då tjänsten innefattar mycket kontakt med människor ser du bra service, kommunikation och kundnöjdhet som en självklarhet. Du är en positiv person som har lätt för att lära och samarbeta.
Det är även meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet Jeeves.

Om företaget
Paragon Nordic är en av Nordens största aktörer för utveckling och kontraktstillverkning av produkter inom områden som hårvård & styling, hud & solskydd, hushåll, färg och maskinunderhåll. Bland våra kunder hittar du såväl starka indievarumärken som multinationella bolag.
Vi har funnits i mer än 65 år och vuxit till att idag bestå av ca 200 anställda på tre orter; Vallentuna och Eket i Sverige och Skarnes i Norge. Hos oss får du kollegor med många olika ursprung och utbildningsbakgrunder och vår approach är att gemenskapen tar oss framåt. Vi delar med oss av kunskap, tar vara på initiativförmågan och kraften hos alla som jobbar i bolaget och är måna om att bevara vår härliga atmosfär.
Företaget är medlem i Innovations- och kemiindustrierna i Sverige (IKEM) för att ge alla medarbetare trygga villkor genom kollektivavtal. Som anställd har du också förmåner som företagshälsovård, friskvårdsbidrag, frukost och massage.


Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Paragon Nordic AB Vallentuna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 oktober 2023
  • Ansök senast: 1 november 2023

Postadress

Fabriksvägen 2
Vallentuna, 18621

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024