OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kristinehamns kommun har cirka 24.000 invånare och ligger vid Vänerns strand i Värmland. Här finns ett gott företagsklimat, ett rikt kultur- och fritidsliv samt tillgång till vacker skärgård och natur.
Kommunledningsförvaltningen är kommunstyrelsens förvaltning. Vi har den övergripande uppgiften att stödja kommunstyrelsen samt att verkställa och följa upp dess beslut. Förvaltningen består av kansliavdelning, ekonomiavdelning, personalavdelning, IT-avdelning och planeringsavdelning. Tillsammans ska vi leda och samordna kommunens arbete.
Kommunledningsförvaltningens ekonomiavdelning utgör kommunstyrelsens stab i ekonomiska frågor. I detta arbete skall ekonomiavdelningen leda och samordna kommunens budget- och ekonomistyrningsarbete, redovisning samt upphandling. Avdelningen skall också fungera som ett stöd till övriga verksamheter i dessa frågor.
Redovisningsenheten inom ekonomiavdelningen söker nu en ekonomiassistent.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer i första hand att arbeta med kundfakturahantering för VA, renhållning och fastighetshyror.
Arbetsuppgifterna innebär främst
• registrering av betalningar
• avstämning av kundreskontra mot huvudbok
• kontakt med kunder både externt och internt
• hantera kundfakturering och utskick av påminnelser
• kravhantering
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lägst 3-årig gymnasieutbildning inom ekonomi och gärna med erfarenhet från liknande arbete. Du ska vara serviceinriktad och ha en god kommunikationsförmåga i både tal och skrift. Du är noggrann, strukturerad i ditt arbetssätt, ansvarstagande och har förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du bidrar till gruppens utveckling och medverkar aktivt till att effektivisera gruppens arbete. Du är duktig på att lösa problem på ett konstruktivt och smidigt sätt. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och tycker om att arbeta med förbättringsprocesser. Du ska ha goda kunskaper i datahantering och Excel. Önskvärt är att du har arbetat i affärssystemen Raindance, Future och Husar. Du ska kunna uttrycka dig väl i svenska i både tal och skrift.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
B-körkort krävs.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kristinehamn kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lönechef Lotta Rolfsson
0550-869 61
Vision Inger Svensson
0550-869 63
IT-chef Stellan Sjögren
0550-880 20
SACO Hans Hjelm
0550-880 25
Chef informationsenheten Lars Ahlqvist
0550-88003
DIK Torunn Öberg
0550-88171
Ekonomichef Morgan Persson
0550-880 24
Kanslichef Peter Eskebrink
0550-858 36
Personalchef Niclas Friman
0550-880 50
Vision Inger Svensson
0550-880 55