Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Vi på 3 tror att livet blir roligare om man upplever det tillsammans med andra. Därför arbetar vi varje dag för att göra det enklare för våra 2 miljoner kunder att dela sina upplevelser, åsikter och känslor med andra. Vi är övertygade om att det är kulturen på 3 som är huvudingrediensen för vår framgång. Tack vare detta har vi utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. Varmt välkommen till 3.

Vill du vara med och utmana den svenska telekommarknaden? I den här tjänsten kommer du vara en viktig del i 3:s finansteam, med stort fokus på att driva på förändring och effektivisering. Dessutom kommer du få göra det på en prisbelönt arbetsplats med fantastiska kollegor.

Nu söker vi en driven person till vårt reskontrateam, som tillsammans med kollegor ansvarar för kund och leverantörsreskontra. Gruppen har det övergripande ansvaret för månadsavstämningar inom området och utgör en del av bolagets gemensamma redovisningsfunktion. Det är reskontragruppens uppgift att sköta kund och leverantörsbetalningar samt avstämning av aktuella huvudbokskonton och koncernmellanhavanden. Du kommer även att bistå övrig organisation med finansiell information och support, du vill därför vara delaktig i processer även om de går utanför ditt huvudområde.

Teamet består av fyra kollegor varav tre personer hanterar leverantörsreskontra och en person hanterar kundreskontra. Du kommer rapportera till teamchef och även bistå redovisningschefen med finansiell information.

I din roll har du bland annat ansvar för:

• Löpande leverantörsreskontraarbete, ankomstregistrering av fakturor, skapa betalningsförslag, etc…
• Kontakt med inköpsavdelningen och säkerställa att våra interna rutiner och policys följs.
• Bokföring och kontoavstämningar.
• Löpande kontakt med leverantörer.
• Bistå vår organisation med finansiell data.


Vem letar vi efter?

Du är antingen gymnasieekonom med ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller ekonom. Du föredrar en arbetsmiljö som präglas av nytänkande, förändring och utveckling. 3 är en öppen och social arbetsplats och för att trivas i rollen motiveras du av att ha flera kontaktytor. Självklart ser vi att du är analytisk och strukturerad, kombinerat med att du brinner för vår produkt. Det känns självklart för dig att ta tag i saker och hjälpa andra även om det inte ingår i dina huvudsakliga ansvarsuppgifter.

Vi ser gärna att du är i början på din karriär och att du vill utvecklas inom 3. Du har goda kunskaper i Excel och erfarenhet från affärssystemet Oracle är meriterande.

Vi satsar mycket tid och engagemang på de personer vi väljer att anställa. Det gör också att vi förväntar oss mycket tillbaka. Det är en krävande roll, men vi erbjuder dig en möjlighet till utveckling i ett företag med full fart, sköna kollegor och mycket vilja. 3 som arbetsgivare kommer inte göra dig besviken!

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på Kungsholmen i Stockholm.

Passar detta in på dig? Sök idag och hjälp oss att växa ännu mer, vi intervjuar löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Har du några frågor så tveka inte att kontakta: Krister Cederström Teamchef 0735 33 77 81, eller Linda Nygren Personalchef 0735 43 86 80.

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Wigh

Niklas Fehrm

Anna Eriksson

Daniel Angvik
+46735226609
Johannes Boson

Emelie Linheden

Mattias Eriksson
+46735 43 87 70
Martin Adolfsson

Maria Enocksson

Dick Sannehag

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 3 Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 29 maj 2017

Besöksadress

Lindhagensgatan 98
None

Postadress

Lindhagensgatan 98
Stockholm, 10425

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024