Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

I Vindelns kommun bor ca 5 500 invånare, och vi trivs alldeles utmärkt. Kommunen passar bra för barnfamiljer och vi arbetar för ett bra näringslivsklimat med tillväxt. Vindelns kommun och näringslivet har tillsammans arbetat fram vår Vision 2020; "Vindeln är Umeåregionens bästa kommun för barnfamiljer och företagsamma människor. Här skapar vi tillsammans hållbar tillväxt förenat med en kreativ, hälsosam och trygg livsmiljö."

Vi tycker att du som ekonomiassistent har ett viktigt arbete, där du skapar värde för människor i din omgivning varje dag. Vi söker nu en lösningsorienterad medarbetare till ekonomiavdelningen. Varmt välkommen med din ansökan!

DITT NYA JOBB
Som ekonomiassistent hos oss har du ett viktigt uppdrag i att ge intern service till våra chefer och medarbetare. Du svarar även på frågor från externt håll och arbetet kan även innebära att du är behjälplig i receptionen. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat registrering av kund- och leverantörsreskontra, löpande redovisning, avstämningar och andra sedvanliga uppgifter som ingår i yrket. Du kommer att ingå i en trevlig liten arbetsgrupp där du har ytterligare en ekonomiassistent som din närmsta kollega.

DIN KOMPETENS
Vi söker en lösningsfokuserad och serviceinriktad medarbetare som trivs med att ge service både internt och externt. Det är viktigt att du är noggrann och strukturerad, samtidigt som du ar förmågan att kunna ställa om och prioritera ditt arbete. Eftersom du kommer arbeta tillsammans med andra behöver du även ha god samarbetsförmåga. Det är positivt om du är driven och engagerad i din yrkesroll och om du vill vara med och utveckla arbetssätten.

För att jobba som ekonomiassistent behöver du ha eftergymnasial utbildning med ekonomisk inriktning eller viss erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du behöver även behärska de vanligast Office-programmen, framför allt Excel.

DIN NYA ARBETSPLATS
Som ekonomiassistent kommer du tillhöra ekonomiavdelningen, en del av kommunens interna stödfunktion. Vi jobbar nära tillsammans med andra stödfunktioner, med syfte att stötta verksamheterna i deras uppdrag. Ekonomiavdelningen är en liten arbetsgrupp på 6 personer där vi jobbar brett för att tillsammans nå uppsatta mål.

DET HÄR ÄR VI
Kombinationen av trygg boendemiljö, vacker natur och aktiva och engagerade människor gör Vindeln till en intressant kommun i ständig utveckling. Här finns människor med höga ambitioner, stark drivkraft och stor kompetens. Vindeln är med sina goda möjligheter till både barn- och äldreomsorg och ett brett utbud av bostäder även en trygg plats att bo och leva på. Med korta avstånd till grannkommuner som Umeå och Vännäs finns även goda möjligheter till pendling för dig som är bosatt på annan ort. Läs mer om Vindeln här: http://bit.ly/dethararvi

ANSTÄLLNINGEN
Varaktighet: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Tillträde: I början av april eller enligt överenskommelse

BRA ATT VETA
Vindelns kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att säkerställa att rätt kompetens finns på rätt plats. Med kompetensen i fokus främjas mångfald och risken för diskriminering minskar. Vi hoppas därför att alla, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning, funktionsvariation samt ålder känner sig välkomna att söka jobb hos oss.

Den som söker jobb i Vindelns kommun får gärna ha intresse av att även arbeta som deltidsbrandman hos oss. Vill du veta mer om vad det innebär? Se http://blideltidsbrandman.nu/

Denna rekrytering sker helt genom Vindelns kommuns försorg. Vi undanber oss därför all kontakt från rekryteringsföretag och annonsförsäljare. Vänligen respektera detta.

Ansökan sker via länk.

www.facebook.com/vindeln
www.linkedin.com/company/vindelns-kommun

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 februari 2020
  • Ansök senast: 27 februari 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024