Ekonomiassistent /administratör till konsultuppdrag

Ekonomiassistent /administratör till konsultuppdrag

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:

Vi söker en konsult med 1-3 års erfarenhet inom ekonomi/administration som kan utföra administrativa processer och mid-office-uppgifter i ett litet team som arbetar med alternativa investeringsfonder. Kunden är en bank.

Uppdraget startar omgående och kommer pågå till 2024-04-01. Minst 3 dagar på plats hos kund som sitter i Sthlm city.
Detta är ett konsultuppdrag och det innebär att du blir anställd av Avanzera AB. Vi har månadslön, kollektivavtal, friskvård mm.


Arbetsuppgifter:

• Övervaka NAV-redovisningsprocessen. Kvalitetskontroll av NAV, samordning av arbetet med NAV-paket med tidpunkter, kommentarer och nödvändiga formella godkännanden.
• Samordning av processen för uttag och kapitalanrop, kapitalutdelningar, utdelning och beräkning av avgifter.
• Ongoing granskning och analys av fondernas budgetar. Samordning av betalning av fakturor.
• Fonds likviditetshantering på regelbunden basis.
• Stöd genom att samordna förberedelserna av olika rapporter.
• Skapa stödmaterial för investeringsrådet och fondens styrelse.
• Hitta förbättringsområden och ta initiativ för att förbättra processer.
• Kontinuerlig kontakt med intressenter för fonderna, såsom tjänsteleverantörer, klientchefer, fondförvaltningsfirmor och interna intressenter



Din bakgrund:
Vi ser att du har universitetsexamen. God teknisk kompetens, lätt för att förstå system. Erfarenhet av budgetering och redovisning för fonder. God förståelse för alternativa tillgångar och fonder är en fördel. Om du har god förståelse för kontorsprogram är det ett plus.

Du ska ha förmåga att planera och prioritera. I ditt arbetssätt ser vi att du är strukturerad, analytisk och noggrann. Du ska vara en lag arbetare och ha god kommunikationsförmåga. Förmågan att arbeta självständigt och proaktivt.

Cvet ska vara på engelska.



Om oss:
Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt.

Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 oktober 2023
  • Ansök senast: 5 november 2023

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024