Ekonomiassistent / administratör till statlig myndighet

Ekonomiassistent / administratör till statlig myndighet

Arbetsbeskrivning

Till vår kund, en statlig myndighet i Stockholm, söker vi en ekonomiassistent/administratör för ett konsultuppdrag med omgående start och minst sex månader framåt. Urval kommer ske löpande och uppdraget kan tillsättas innan sista ansökningsdag.



Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du ska arbeta som ekonomiassistent/administratör vilket betyder att du ska kunna klara samtliga uppgifter som ingår i myndighetens administrativa basuppdrag. I detta ingår bl.a. personal- och ekonomiadministration samt uppgifter i samband med ärendehantering, som t.ex. diarieföring och arkivering, kopiering och expediering av beslut. Arbetsuppgifterna omfattar också redaktionell hantering av rapporter och beslut. Vidare ingår att vara ett stöd för chefer och medarbetare, bl.a. när det gäller egenrapportering, tidrapportering, diariesystem, Officepaketet samt telefoni. Som administratör ansvarar man också för att göra beställningar, svara för uppgifter kopplade till loka-lerna, hålla ordning på skrivare, scanner, kopiatorer och support för dessa samt svara för post- och pakethantering.

Vem är du?
Du skall ha minst gymnasieutbildning eller motsvarande. Du ska ha god datorvana och kunna hantera Officepaketet väl samt ha erfarenhet av att arbeta i olika administrativa system, som t.ex. Palasso och Agresso.

Det är meriterande med erfarenhet från administrativa uppgifter inom statlig förvaltning. Det är även meriterande att ha arbetat med diarieföring och ärendehantering samt olika typer av IT-stöd. Arbetet kräver god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift, noggrannhet och ordningssinne, mycket god samarbetsförmåga och förmåga att arbeta självständigt och i enlighet med myndighetens riktlinjer.

Vi uppskattar att du är service- och utvecklingsinriktad, flexibel och kan ta egna initiativ.

Om verksamheten
Tjänsten är ett konsultuppdrag med omgående start och varar ca sex (6) månader framåt. Du kommer vara anställd av Poolia Ekonomi! Vi är måna om att du som konsult hos oss skall trivas både ute på din arbetsplats samt som anställd av Poolia. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension. Vi erbjuder dig även friskvårdsersättning, rabatter på olika träningsanläggningar och sociala aktiviteter som anordnas av Poolia. Vid din sida har du en konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig ute på din arbetsplats så att du blir framgångsrik i ditt uppdrag.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Pizzignacco

Asaad Amaya

Frida Aronson

Elisabeth Axelsson

Sebastian Monadjemzadeh

Filippa Finnström
08-555 650 28
Sebastian Monadjemzadeh
08-555 540 12
Anton Rådh

Johan Iggbom

Johan Iggbom

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Ekonomi AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 mars 2021
  • Ansök senast: 5 april 2021

Besöksadress

Box 207, Stockholm
None

Postadress

None
., .

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024